Recikliraj i uči – razvoj vještina na drugačiji način

Recikliraj i uči – razvoj vještina na drugačiji način

Pod pokroviteljstvom Ministarstva znanosti i obrazovanja, u organizaciji udruge Mladi informatički stručnjaci (MIS) u sklopu projekta Mala IT akademija održane su radionice “Recikliraj i uči – izrada didaktičkih pomagala i igara”.

Učenici OŠ Gornji Mihaljevec kroz praktičan su rad izrađivali različita matematička didaktička pomagala koristeći otpadne i reciklabilne materijale iz vlastitog doma. Na ovim zanimljivim radionicama sudjelovalo je 20 učenika od 6. do 8. razreda. Uronjeni smo u digitalni svijet, i zato su ovakve praktične aktivnosti važne kao nikada prije jer omogućavaju razvoj motoričkih, kognitivnih i socijalnih vještina, kao i praktičnu primjenu matematičkih koncepata. Tako se učenici motiviraju za bavljenje matematikom i omogućuje im se razumijevanje primjene teorijskih znanja iz matematike u različitim praktičnim situacijama.

Osnovni ciljevi ovih radionica su popularizacija matematike, razvoj matematičke pismenosti aktivnim učenjem kroz praktične i istraživačke aktivnosti, igru, individualni i timski rad i rješavanje problema. Uz njih se uz poticajno i dinamično okruženje za učenje, razvijao i spektar vještina koje su važne ne samo u matematici, već i u životu općenito.

 

 

Posted by Anita Braniša in Mala IT akademija, MZO, Vijesti
MATkaonica

MATkaonica

Pod pokroviteljstvom Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih u organizaciji udruge Mladi informatički stručnjaci (MIS) u sklopu projekta Mala IT akademija održana je radionica “MATkaonica”.

17 učenika od 4. do 6. razreda osnovne škole na zabavno-edukativni način produbljivali su svoja matematička znanja, proširili ih i obogatili dodatnim sadržajima. Program radionice proveden je sukladno odgojno-obrazovnim ishodima Kurikuluma za nastavni predmet Matematika obuhvaćajući redovne i dodatne matematičke teme, omogućujući učenicima da istražuju i razumiju matematičke koncepte na inovativne načine.

Kroz praktične aktivnosti, korištenje didaktičkih materijala i računalnih programa dinamične matematike polaznici su razvijali konceptualno razumijevanje matematike, kritičko mišljenje, praktične vještine rješavanja problema, kao i sposobnost prepoznavanja i primjene matematičkih koncepata u različitim kontekstima.
Na radionici je učenicima omogućeno učenicima iskustvo učenja u manjim grupama, kroz kombinirano vršnjačko učenje i individualni rad, uvažavajući njihove ideje i inicijative. Učenici su bili aktivni sudionici, pri čemu su istraživanjem i pronalaskom vlastitih ideja konstruirali vlastita znanja i razvijali svoje sposobnosti.

 

Posted by Anita Braniša in MZO, Vijesti
Kreativne radionice s 3D olovkama u sklopu projekta ITEO 2 – spoj mašte, tehnologije i učenja

Kreativne radionice s 3D olovkama u sklopu projekta ITEO 2 – spoj mašte, tehnologije i učenja

U sklopu europskog projekta ITEO 2, kojeg provodi Udruga Mladi informatički stručnjaci (MIS) u partnerstvu s više škola i organizacija, a u suradnji s Osnovnom školom Gornji Mihaljevec, krajem lipnja 2025. godine održane su trodnevne kreativne radionice s 3D olovkama, namijenjene učenicima nižih razreda.

Radionice su se održavale u prostorijama škole Gornji Mihaljevec, 24., 25. i 26. lipnja, svakog dana od 8:00 do 9:30 sati. Sudjelovalo je 12 učenika, koji su kroz igru, kreativnost i timski rad razvijali svoje digitalne i tehničke vještine – vještine koje su sve potrebnije u suvremenom obrazovanju i budućim zanimanjima.

Tijekom tri dana radionica, pod vodstvom edukatorice Barbare Bradić Peti, učenici su imali priliku upoznati se s tehnologijom 3D olovaka te izrađivati vlastite trodimenzionalne predmete – od naočala, leptira, privjesaka i označivača stranica do držača za olovke i unikatnih kreacija po vlastitim idejama.

Posebno je važno istaknuti atmosferu tijekom radionica: motivacija je bila visoka, ideja nije nedostajalo, a prostor je bio ispunjen pozitivnom energijom, smijehom i radošću stvaranja. Djeca su s ponosom pokazivala svoje radove, rado preuzimala nove izazove i bila potpuno angažirana u svakom koraku procesa.

Projekt ITEO 2 osmišljen je s ciljem jačanja digitalnih kompetencija djece i mladih, s naglaskom na interaktivno, iskustveno i praktično učenje. Ovakve aktivnosti pokazale su se izuzetno učinkovitima – ne samo u razvijanju vještina, već i u stvaranju pozitivnog odnosa prema učenju i tehnologiji.

Zahvaljujemo svim partnerima na projektu kao i roditeljima na povjerenju i našim učenicima na entuzijazmu, trudu i kreativnosti.

Ove radionice još su jedan korak u smjeru obrazovanja budućnosti, obrazovanja koje potiče radoznalost, inovativnost i suradnju, pripremajući učenike za izazove koje donosi sve brže mijenjajući svijet.

Izneseni stavovi i mišljenja samo su autorova i ne odražavaju nužno službena stajališta Europske unije ili Europske komisije. Ni Europska unija ni Europska komisija ne mogu se smatrati odgovornima za njih.

Posted by Barbara Bradić in ITEO 2.0
Mali inovatori u akciji: 3D radionice osvojile učenike Gornjeg Kraljevca

Mali inovatori u akciji: 3D radionice osvojile učenike Gornjeg Kraljevca

U Područnoj školi Gornji Kraljevec sredinom lipnja vladala je atmosfera stvaralaštva, znatiželje i tehničke inovacije. U okviru europskog projekta ITEO 2, kojeg provodi Udruga Mladi informatički stručnjaci (MIS) u suradnji s Osnovnom školom Dr. Vinka Žganca Vratišinec i partnerima, održane su trodnevne radionice namijenjene razvoju digitalnih i tehničkih vještina kod najmlađih učenika.

Radionice su se održavale 16., 17. i 23. lipnja 2025. godine, u jutarnjim satima. Sudjelovalo je 14 učenika nižih razreda, koji su s puno entuzijazma i radoznalosti izrađivali vlastite predmete pomoću 3D olovaka. U kreativnom procesu nastali su šareni leptiri, neobične naočale i maštoviti privjesci – svaki rad nosio je osobni pečat djeteta koje ga je izradilo.

Projekt ITEO 2 dio je šire europske inicijative za razvoj digitalnih kompetencija djece i mladih. Ovakve radionice nisu samo prilika za stjecanje novih znanja, već i snažan poticaj razvoju samopouzdanja, preciznosti, logičkog razmišljanja i suradničkih vještina.

Kroz igru i eksperimentiranje učenici su dobili prvi uvid u mogućnosti suvremenih tehnologija koje će sve više obilježavati njihovo obrazovanje i buduće zanimanje. Radionice su pokazale koliko su djeca spremna, ali i željna učiti na nov, interaktivan način.

Zahvaljujemo svim uključenima na podršci i suradnji u provedbi ove vrijedne aktivnosti. Ovakvi programi čine školu mjestom gdje se znanje stječe s osmijehom – spremno za izazove budućnosti.,

Izneseni stavovi i mišljenja samo su autorova i ne odražavaju nužno službena stajališta Europske unije ili Europske komisije. Ni Europska unija ni Europska komisija ne mogu se smatrati odgovornima za njih.

Posted by Barbara Bradić in ITEO 2.0

3D čarolija u Tehnološkom inovacijskom centru Čakovec

U sklopu europskog projekta ITEO 2, kojeg provodi Udruga Mladi informatički stručnjaci (MIS) u suradnji s partnerima, tijekom lipnja 2025. godine održane su edukativne i kreativne radionice namijenjene učenicima nižih razreda osnovne škole. Cilj radionica bio je poticanje razvoja digitalnih i tehničkih vještina, kao i kreativnosti i praktičnih sposobnosti djece.

Radionice su se provodile i u prostorijama Tehnološkog inovacijskog centra u Čakovcu, i to tri subote – 7., 14. i 28. lipnja 2025., u vremenu od 9:30 do 11:00 sati. Ukupno 19 učenika sudjelovalo je u programu, koji je bio osmišljen na način da kroz igru i praktičan rad razvijaju finu motoriku, prostorno razmišljanje i timski duh.

Tijekom radionica učenici su se upoznali s radom 3D olovke – inovativnim alatom koji spaja tehnologiju i kreativnost. Izrađivali su vlastite predmete poput naočala, leptira i privjesaka, a pritom učili kako tehnologiju mogu koristiti kao sredstvo za izražavanje i stvaranje. Osim praktičnih vještina, djeca su razvijala i svoje samopouzdanje, preciznost i upornost u radu.

Poseban naglasak stavljen je na primjenu suvremenih tehnologija u obrazovanju, kako bi učenici već u ranoj dobi osvijestili mogućnosti koje im digitalni alati pružaju u učenju i svakodnevnom životu.

Radionice je vodila edukatorica Barbara Bradić Peti, koja je djeci na jednostavan i poticajan način približila tehnička znanja i potaknula ih na daljnje istraživanje svijeta tehnologije.

Sudjelovanje u ovakvim radionicama pruža učenicima vrijedan uvid u buduće tehnologije, razvija njihove sposobnosti i stvara temelj za daljnji interes prema STEM područjima.

Izneseni stavovi i mišljenja samo su autorova i ne odražavaju nužno službena stajališta Europske unije ili Europske komisije. Ni Europska unija ni Europska komisija ne mogu se smatrati odgovornima za njih.

Posted by Barbara Bradić in ITEO 2.0
3D čarolija u Osnovnoj školi Dr. Vinka Žganca Vratišinec

3D čarolija u Osnovnoj školi Dr. Vinka Žganca Vratišinec

U sklopu europskog projekta ITEO 2, kojeg provodi Udruga Mladi informatički stručnjaci (MIS) s partnerima i u suradnji s Osnovnom školom Dr. Vinka Žganca Vratišinec, održane su trodnevne kreativne i edukativne radionice s ciljem razvoja digitalnih i tehničkih vještina učenika.

Radionice su se održavale u prostorijama matične škole u Vratišincu 16., 17. i 18. lipnja 2025. godine, svakog dana od 8:00 do 9:30 sati. U njima je sudjelovalo 15 učenika nižih razreda koji su, koristeći 3D olovke, razvijali svoju kreativnost, finu motoriku i prostorno razmišljanje, upoznajući se pritom s primjenom inovativnih tehnologija u obrazovanju.

Radionice je vodila edukatorica Barbara Bradić Peti.

Projekt ITEO 2 dio je šire europske inicijative usmjerene na jačanje digitalnih kompetencija djece i mladih, promičući suvremene i interaktivne metode učenja kroz praktičan rad. Učenici su radionice prihvatili s velikim zanimanjem, pokazujući motivaciju i spremnost za usvajanje novih znanja i vještina.

Zahvaljujemo svim partnerima, suradnicima i sudionicima koji su pridonijeli uspješnoj provedbi ove aktivnosti. Projekt predstavlja još jedan korak prema obrazovanju usmjerenom na budućnost i pripremi učenika za izazove digitalnog doba.

Izneseni stavovi i mišljenja samo su autorova i ne odražavaju nužno službena stajališta Europske unije ili Europske komisije. Ni Europska unija ni Europska komisija ne mogu se smatrati odgovornima za njih.

Posted by Barbara Bradić in ITEO 2.0
Programiranje uz igru DV Potočnica Mala Subotica

Programiranje uz igru DV Potočnica Mala Subotica

U sklopu projekta ITEO 2.0, kojeg provodi Udruga Mladi informatički stručnjaci (MIS) u suradnji s partnerima, u Dječjem vrtiću Potočnica Mala Subotica održana je radionica pod nazivom "Programiranje uz igru". Tijekom sedam tjedana, 25 djece iz skupine Golobeki napravilo je svoje prve korake u svijet tehnologije i programiranja!

Radionice su započinjale raznolikim aktivnostima bez ekrana – kroz igre, razgovore i kreativne zadatke poticali smo dječju maštu, pokret i međusobnu suradnju. Svako je dijete aktivno sudjelovalo u procesu učenja kroz igru, istraživanje i timski rad, a cijelo je druženje proteklo u ozračju veselja, znatiželje i zajedništva.

U drugom dijelu radionice uslijedilo je uzbudljivo upoznavanje s tehnologijom – djeca su dobila priliku istražiti tablete i simpatične mTiny robote, edukativne alate osmišljene upravo za najmlađe. Kroz igru i interaktivne zadatke mališani su usvajali prve korake programiranja, razvijali logičko razmišljanje te učili povezivati brojeve i upute u smislene nizove.

mTiny roboti pokazali su se kao pravi hit među djecom – svojom razigranošću, zvučnim i svjetlosnim signalima te mogućnošću kretanja po kartama zadatka pobudili su znatiželju i oduševljenje čak i kod onih koji su se s tehnologijom prvi put susreli. Svaki je zadatak bio prilika za istraživanje, pokušaj, pogrešku i uspjeh, a radost otkrivanja novih mogućnosti vidjela se na licima svih malih istraživača.

Vrhunac radionice bila je vesela i dinamična utrka robota, u kojoj su mali programeri navijali, bodrili svoje timove i s velikim uzbuđenjem pratili koji će robot prvi stići do cilja. Smijeh, oduševljenje i pravo natjecateljsko uzbuđenje ispunili su prostor, stvarajući nezaboravno iskustvo za sve sudionike.

Naš glavni cilj bio je djeci približiti tehnologiju na pozitivan i poticajan način – pokazati im da digitalni alati, kada se koriste promišljeno i s jasnom svrhom, mogu postati vrijedan saveznik u učenju. Željeli smo im otvoriti vrata u svijet u kojem tehnologija nije samo sredstvo zabave, već i izvor znanja, prostor za kreativno izražavanje, istraživanje i razvoj važnih vještina poput logičkog razmišljanja, rješavanja problema i suradnje s drugima.

S veseljem možemo reći da smo u tome i uspjeli – tehnologija je za male Golobeke postala prijatelj koji ih potiče na razmišljanje, izaziva ih da pokušavaju, griješe, uče i raduju se svakom novom otkriću. Na radionici su ekrani i roboti služili kao alat za poticanje dječje mašte i istraživačkog duha, a ne kao zamjena za igru i komunikaciju – upravo onako kako i treba biti! 🧒👧✨

Izneseni stavovi i mišljenja samo su autorova i ne odražavaju nužno službena stajališta Europske unije ili Europske komisije. Ni Europska unija ni Europska komisija ne mogu se smatrati odgovornima za njih.

Posted by Kristijan Sabolčec in ITEO 2.0
Razmišljaj računalno – uči, stvaraj, programiraj

Razmišljaj računalno – uči, stvaraj, programiraj

U sklopu projekta ITEO 2.0, koji Udruga Mladi informatički stručnjaci (MIS) provodi u suradnji s partnerima, tijekom travnja, svibnja i lipnja održane su dvije edukativne radionice pod nazivima “Razmišljaj računalno 1” i “Razmišljaj računalno 2“, osmišljene s ciljem poticanja računalnog razmišljanja i razvoja programerskih vještina kod osnovnoškolaca.

Radionica “Razmišljaj računalno 1”
U prvoj radionici, kroz praktične zadatke i jednostavne primjere, polaznici su usvojili osnove programiranja u Pythonu. Kroz osam susreta, učenici su upoznali rad u PyCharm okruženju, naučili raditi s osnovnim tipovima podataka, grananjima i petljama te su samostalno izrađivali jednostavne funkcije i algoritme. Uz vođeno učenje, poticali smo ih na razmišljanje poput pravih programera — strukturirano, analitično i s fokusom na rješavanje problema.

Radionica “Razmišljaj računalno 2”
Druga radionica bila je namijenjena naprednijim polaznicima koji su već savladali osnove te su željeli dublje ući u svijet programiranja. Učili su o naprednim strukturama podataka poput rječnika i n-teraca, izrađivali složenije algoritme za sortiranje i pretraživanje te se upoznali s konceptima učinkovitosti i optimizacije koda. Naglasak je bio na kreativnosti i samostalnom rješavanju problema, čime su dodatno izbrusili svoje logičko i računalno razmišljanje.

Završni dojam i kreativni iskorak
Na završnim susretima ostavili smo vrijeme za ono što djeca najviše vole – kreativno stvaranje. Uz pomoć Python biblioteke PyGameZero, isprogramirali su vlastite mini-igre. Neke od njih uključivale su gljivu koja se kreće po ekranu i skuplja pravokutnike, crtanje po ekranu pomoću miša te igru u kojoj se dva kvadrata međusobno love – jedan pokušava pobjeći, dok ga drugi lovi. Ovo su bili samo neki od maštovitih projekata koje su djeca osmislila i isprogramirala. Kroz ovakve igre naučili su kako spojiti logiku, dizajn i interaktivnost u funkcionalne male aplikacije.

Radionice su pokazale koliko su djeca sposobna brzo usvajati apstraktne koncepte kad se pristupi na zanimljiv i interaktivan način. Kroz igru i logiku, učili su o budućnosti koja ih već danas okružuje, i to s osmijehom na licu. 😊

Posted by Marin Drabić in ITEO 2.0
Završno predstavljanje rada udruga

Završno predstavljanje rada udruga

U subotu, 7. lipnja 2025. godine, udruge Mladi informatički stručnjaci (MIS) i Međimurski informatički klub (MIK) održale su godišnje izvještajne skupštine te svečano predstavljanje rada za školsku godinu 2024./2025. Događaj je okupio više od 150 djece, roditelja, predavača i gostiju, čime je još jednom potvrđena važna uloga naših dviju udruga u STEM obrazovanju Međimurja.

Ključna poruka: znanje, trud i zajedništvo

Predsjednici udruga, Dejan Drabić (MIS) i Viktor Lazar (MIK), osvrnuli su se na bogatu i uspješnu školsku godinu 2024./2025. Kroz 14 redovitih tečajeva i radionica tjedno, aktivnostima, kampovima, radionicama i EU projektima, sudjelovalo je preko 300 djece i mladih.

Među glavnim projektima istaknuti su:

  • Centar izvrsnosti informatike Međimurske županije

  • STEM Centar 3.0

  • ITEO 2.0 – EU projekt u provedbi

  • HROBOS, Mala IT akademija, Zimska škola informatike

  • STEM kamp Međimurske županije,

  • U svijetu nula i jedinica,

  • 3D generacija i

  • Kaj buš STEM?

ITEO 2.0 trenutno je značajan projekt čija provedba će trajati 2 godine. Ukupna vrijednost projekta iznosi 287.639,04 eura, a realizirati će se kroz 351 dan radionica i više od 1370 sati edukacije po godini projekta. Dakle, kroz dvije godine, dvostruko.

Zahvale partnerima i donatorima

Udruge su zahvalile svojim ključnim podupirateljima: Međimurskoj županiji, Gradu Čakovcu, te brojnim ustanovama i partnerima, uključujući:

Članstva u Hrvatskom savezu informatičara (HSIN), Zajednici tehničke kulture Međimurske županije (ZTKMŽ), Gradskoj zajednici tehničke kulture Grada Čakovca i LAG-u Međimurski bregi i doli dodatno potvrđuju utjecaj i relevantnost udruga u zajednici.

Priznanja najuspješnijima

U svečanom dijelu dodijeljena su priznanja za uspjeh učenicima koji su postigli značajne rezultate na:

  • županijskim i državnim natjecanjima iz informatike

  • Hrvatskoj informatičkoj olimpijadi (HIO)

  • Hrvatskoj informatičkoj olimpijadi za djevojke (HIOD)

  • Hrvatskom otvorenom natjecanju iz informatike (HONI)

  • Juniorskoj HIO (JHIO)

  • te natjecanjima iz elektronike i IoT-a

Posebna pažnja posvećena je i učenicima koji su se istaknuli trudom, zalaganjem i napretkom na nenatjecateljskim radionicama, a koji su nagrađeni pohvalnicama.

Podrška Grada Čakovca i motivacija za dalje

Na samom kraju prisutnima se obratila i dogradonačelnica Grada Čakovca, gđa Lana Remar, koja je istaknula impresivne rezultate MIS-a i MIK-a te naglasila da će Grad nastaviti biti snažan partner u razvoju STEM obrazovanja, s ciljem dodatnog jačanja potpore.

Druženje uz igre i pizze

Nakon formalnog dijela, uslijedilo je neformalno druženje u vanjskom prostoru. Za djecu su bile organizirane društvene igre na otvorenom, a roditelji su iskoristili priliku za razgovor s mentorima. Pizza i piće pobrinuli su se za veselu i opuštenu atmosferu.

Pogled u budućnost

Uz 19 aktivnih predavača, podršku više od 20 partnera i mrežu bivših polaznika koji danas prenose znanje, MIS i MIK zasigurno predstavljaju uzor uspješnog djelovanja u području obrazovanja i tehnološkog razvoja. Energija s ove svečanosti jasno je pokazala: budućnost STEM-a u Međimurju je u sigurnim rukama.

Posted by Dejan Drabić in Vijesti
Programiranje uz igru DV Potočnica Mala Subotica

Programiranje uz igru DV Potočnica Mala Subotica

U sklopu projekta ITEO 2.0, koji provodi Udruga Mladi informatički stručnjaci (MIS) s partnerima, nedavno je održana radionica pod nazivom "Programiranje uz igru" u Dječjem vrtiću Potočnica Mala Subotica. Tijekom sedam uzastopnih srijeda, 27 djece iz skupine Lončeki mali programeri napravili su svoje prve korake u svijet tehnologije!

Druženje smo započeli raznolikim aktivnostima bez ekrana – igre, razgovori i kreativni zadaci potaknuli su maštu, pokret i međusobnu suradnju. Svaki je učenik bio aktivno uključen u proces učenja kroz igru, istraživanje i timski rad, a atmosfera je bila ispunjena radošću i znatiželjom..

U drugom dijelu radionice uslijedilo je upoznavanje s tehnologijom – djeca su imala priliku istražiti tablete i simpatične mTiny robote, edukativne alate koji na zabavan i pristupačan način pomažu u razumijevanju brojeva, logičkog razmišljanja i osnovnih kodirajućih koraka. Kroz interaktivne izazove i igru, ovi su roboti probudili oduševljenje i kod onih najmanjih.

Vrhuncem radionice pokazalo se natjecanje s mTiny robotima, u kojem su učenici primijenili sve što su naučili – snalažljivost, timski duh i logičko razmišljanje.

Na slikama se nalaze najbolja ekipa i najbrži pojedinci iz skupine – bravo za sve male inovatore! 🧒👧🤖✨

Naš cilj bio je pokazati da tehnologija, kada se koristi smisleno, može biti vrijedan saveznik u učenju – alat koji potiče kreativnost, radoznalost i razvoj važnih vještina. I uspjeli smo – tehnologija se pokazala kao prijatelj, izvor znanja i zabave za svakog učenika! 🧒👧✨

Izneseni stavovi i mišljenja samo su autorova i ne odražavaju nužno službena stajališta Europske unije ili Europske komisije. Ni Europska unija ni Europska komisija ne mogu se smatrati odgovornima za njih.

Posted by Kristijan Sabolčec in ITEO 2.0