Proljetne radionice u OŠ Gornji Mihaljevec – Svakog tjedna matematička radionica jedna!

U sklopu tečaja „Svakog tjedna matematička radionica jedna!“ provedene su proljetne radionice „Matematički mozaik“ i „Sudoku“ sa zainteresiranim učenicima OŠ Gornji Mihaljevec. Tečaj se provodi u organizaciji udruge Mladi informatički stručnjaci (MIS), a pod pokroviteljstvom Ministarstva znanosti i obrazovanja Republike Hrvatske. Voditeljica radionica bila je učiteljica matematike Aleksandra-Maria Vuković, inače edukatorica u STEM centru udruge MIK.

Od 2. do 4. travnja 2024. godine zainteresirani učenici od 3. do 6 razreda OŠ Gornji Mihaljevec sudjelovali su u navedenim radionicama koje su organizirane u prostorijama OŠ Gornji Mihaljevec – jednom od partnera u inovativnom projektu „Budi IN(formatičar)“ koji provodi udruga MIS, a u sklopu kojeg se provode aktivnosti tečaja „Svakog tjedna matematička radionica jedna!“.

U radionicama je sudjelovalo više od 20 učenika, a u nastavku pogledajte i detaljnije pročitajte kako im je bilo na radionicama.

 

 

Na radionici „Matematički mozaik“ sudjelovalo je 14 učenika 5. i 6. razreda koji su se prijavili za sudjelovanje na ekipnom matematičkom natjecanju „Mathema“. Tijekom 3 dana polaznici su imali priliku produbiti razumijevanje matematičkih koncepata s kojima se susreću na redovnoj nastavi i proširiti ih dodatnim sadržajima. Problemske zadatke i izazove učenici su rješavali u timovima, potaknuti na suradnju, razmjenu ideja i razvoj strategija uspješne suradnje kako bi pronašli rješenja. Osim toga, kroz ovakav rad jačali su svoje vještine planiranja, međusobne komunikacije, kao i podjele zadataka među članovima tima uzimajući u obzir vještine pojedinih članova.

Polaznici radionice „Sudoku“, 11 učenika od 3. do 6. razreda, kroz 3 su dana imali priliku uroniti u čarobni svijet logičkih mozgalica. Prvi dan učenici su se upoznali s pravilima i strategijama Skyscrapers mozgalice u kojoj su morali postaviti nebodere visine 1 do 4 na podlogu 4×4 prema zadanim uvjetima. Koristili smo nebodere sastavljene od plastičnih kockica. Osim što potiče logičko i problemsko razmišljanje, ova mozgalica pridonosi razvoju vizualno-prostornog razmišljanja, a odličan je uvod u sudoku izazove.

Drugog dana učenici su se okušali u složenijim Skyscrapers podlogama i, nakon fizičkog raspoređivanja 3D nebodera, postepeno se upustili u igranje olovkom i papirom gdje se na podlogu brojčano zapisuju visine nebodera u pojedina polja. Zatim su se upoznali sa sudoku pravilima i strategijama rješavanja, te se okušali u prvim sudoku izazovima (klasični 6×6 sudoku i sudoku minijature). Trećeg dana su već pokazali zavidne vještine rješavajući različite sudoku izazove (12-34-56 sudoku, par-nepar 6×6 sudoku, sudoku s nepravilnim likovima, susjedni 6×6 sudoku), a prema želji su igrali sudoku i na računalima s otvorenim poveznicama na online sudoku. Tijekom tri dana učenici su rješavali različite izazove timski i individualno kako bi ih se poticalo na suradnju i razmjenu ideja, ali i omogućio im se rad u skladu s vlastitim potencijalom uz postepeni razvoj vještina i samopouzdanja.

Kako sudoku potiče razvoj logičkog razmišljanja, a redovito rješavanje poboljšava pamćenje i povećava koncentraciju, voditeljica je na kraju uputila učenike da se za najbolje rezultate preporuča igranje svaki dan te da će s vremenom postajati sve spretniji i brži. Svi su polaznici dobili knjižicu s različitim izazovima, uključujući i 9×9 sudoku izazove, koju je izradila voditeljica kako bi ih potaknula da se nastave baviti s ovom izazovnom mozgalicom.

Ovakve radionice pružaju polaznicima mogućnost razvoja matematičkih vještina, kreativnog mišljenja i strategija rješavanja problema, kao i strategija rada u timu. Uz intenzivni rad i suradnju, našlo se vremena i za smijeh i zabavu, kao i pokoji grickač za uspješnije rješavanje izazova.

Posted by Irena Štefok