Kornjačin hod – natjecateljsko programiranje u programskom jeziku Logo

Opis radionice 

Radionica Kornjačin hod namijenjena je učenicima koji žele razvijati programsko razmišljanje kroz problemske zadatke i grafiku “kornjače” u programskom jeziku Logo. Kroz niz pažljivo strukturiranih predavanja polaznici savladavaju geometriju crtanjem, tipove podataka, kontrolu tijeka programa, procedure/funkcije te rekurzije, uz rješavanje programskih zadataka i analizu rješenja, te sudjelovanje u natjecanju , prema provjerenom natjecateljskom formatu. 

Opći podaci 

  • Dobna skupina: Učenici osnovne škole, od 7 do 15 godina 
  • Trajanje:  
    • 20 susreta × 4 školska sata (ukupno 80 školska sata) 
    • 5 kola natjecanja Hrvatska Logo Liga x 6 školskih sati = 30 sati 
  • Izvoditelj: Viktor Lazar
  • Programsko okruženje: FMS Logo 

Ciljevi 

  • Razviti problemsko razmišljanje kroz grafičke i brojčane zadatke u Logu. 
  • Usvojiti geometriju kornjače (kutovi, mnogokuti, koordinatni sustav). 
  • Savladati tipove podataka (logički, brojevi, riječi, liste/nizovi) i rad s tekstom (ASCII pojmovi). 
  • Primijeniti procedure, funkcije, STOP, te IF/IFELSE, REPEAT, WHILE, FOR. 
  • Rješavati zadatke s rekurzijom, sortiranjem, brojevima i jednostavnom kriptografijom. 
  • Vježbati natjecateljske vještine: analiza zadatka, testiranje, rubni slučajevi, prezentacija rješenja. 

Ishodi učenja 

  • Napisati programe koji koriste osnovne naredbe kornjače (kretanje, orijentacija, boje, debljina, ispunjavanje). 
  • Konstruirati trokute, četverokute i pravilne n-terokute te računati unutarnje kutove. 
  • Koristiti SETXY/SETPOS i koordinatni sustav za precizno crtanje. 
  • Rukovati logičkim vrijednostima, brojevima, riječima, listama i (po potrebi) nizovima, primijeniti operacije nad znakovima (ASCII konverzije gdje su dostupne). 
  • Definirati procedure (TO…END) i funkcije (OUTPUT), koristiti STOP za prekid, te kontrolne strukture IF/IFELSE, REPEAT, WHILE, FOR. 
  • Primijeniti rekurziju (spirale, fraktali, rekurzivni mnogokuti). 
  • Implementirati sortiranja i rješavati brojčane zadatke (npr. prosti brojevi, Eratostenovo sito). 
  • Provesti osnovno šifriranje (npr. Cezarova šifra) i jednostavnu analizu. 
  • Sudjelovati u natjecanjima Hrvatske Logo Lige, usporediti rješenja i argumentirati odabire. 

 

Izneseni stavovi i mišljenja samo su autorova i ne odražavaju nužno službena stajališta Europske unije ili Europske komisije. Ni Europska unija ni Europska komisija ne mogu se smatrati odgovornima za njih.