Pandice eksperti

Pandice eksperti

U razdoblju od 18. kolovoza do 28. kolovoza 2025. godine u Osnovnoj školi Sveta Marija provedene su radionice pod nazivom „Pandice eksperti“, u okviru kojih je ostvareno ukupno 16 nastavnih sati. Radionicu je pohađalo 18 učenika nižih razreda osnovne škole, a aktivnosti su bile usmjerene na razvoj digitalnih kompetencija, logičkog mišljenja te vještina suradnje kroz rad s mTiny edukacijskim robotima.

Cilj radionice bio je približiti učenicima osnove programiranja bez upotrebe računala, kroz korištenje fizičkog robota koji omogućuje intuitivno učenje putem kartica s kodovima i interaktivnih podloga. Na taj su način učenici razvijali sposobnost algoritamskog razmišljanja, razumijevanje uzročno-posljedičnih veza te kreativno pristupali rješavanju problemskih zadataka.

Tijekom radionice učenici su:

  • upoznali sve mogućnosti i funkcionalnosti mTiny robota,
  • kroz praktične zadatke učili programirati bez ekrana,
  • sudjelovali u utrkama robota, koje su razvijale natjecateljski duh, preciznost i suradnju,
  • ponavljali naučeno kroz Kahoot i Blooket kvizove, što je omogućilo interaktivnu i motivirajuću provjeru znanja.

Radionica je bila osmišljena tako da učenje bude kombinacija igre, istraživanja i timskog rada, pri čemu se kod učenika poticala ne samo digitalna i informatička pismenost, već i važne kompetencije poput kreativnosti, kritičkog mišljenja, komunikacije i suradnje. Djeca su pokazala visoku razinu angažmana i motivacije, a rad s robotima potaknuo je radoznalost i otvorenost prema novim tehnologijama.

Radionice su sufinancirane europskim projektom ITEO 2.0 u kojem je Osnovna škola Sveta Marija partner, čime se dodatno potvrđuje važnost i doprinos škole u razvoju inovativnih i suvremenih obrazovnih praksi usmjerenih prema jačanju digitalnih kompetencija učenika.

Izneseni stavovi i mišljenja samo su autorova i ne odražavaju nužno službena stajališta Europske unije ili Europske komisije. Ni Europska unija ni Europska komisija ne mogu se smatrati odgovornima za njih

 

 

Posted by Barbara Bradić in ITEO 2.0, Vijesti
ITEO 2.0 – Aktivnosti u kolovozu

ITEO 2.0 – Aktivnosti u kolovozu

Udruga Mladi informatički stručnjaci (MIS) i partneri nastavljaju s edukativnim radionicama u kolovozu u sklopu projekta ITEO 2.0, sufinanciranog iz Europskog socijalnog fonda plus. Cilj je projekta razvoj digitalnih i informatičkih vještina kod djece i mladih kroz kreativne, interaktivne i praktične aktivnosti.

Tijekom kolovoza održane su sljedeće radionice:

  • MATKAonica plus – interaktivna radionica koja potiče sudionike na razvoj logičkog razmišljanja, matematičkih vještina i digitalne pismenosti kroz zabavne zadatke i igre. Radionica je usmjerena na djecu i mlade koji žele unaprijediti svoje matematičke vještine na kreativan način.

  • Pandice eksperti – radionica koja omogućuje sudionicima da se upoznaju s osnovama programiranja i digitalne tehnologije uz praktične primjere i izazove. U radionici se koriste mTiny roboti koji omogućuju učenje programiranja bez ekrana (“screen-free coding”) uz kartice sa simbolima i interaktivnu olovku.

Sudionici radionica uz igru, timski rad i stvarne izazove otkrivaju svijet tehnologije i matematike, razvijajući pritom znanja koja mogu odmah primijeniti – u školi, kod kuće i u svakodnevnom životu.

Pratite nas i dalje za nove najave radionica i aktivnosti projekta ITEO 2.0!

Izneseni stavovi i mišljenja samo su autorova i ne odražavaju nužno službena stajališta Europske unije ili Europske komisije. Ni Europska unija ni Europska komisija ne mogu se smatrati odgovornima za njih.

Posted by Augustina Jančec in ITEO 2.0, Vijesti
Dan otvorenih vrata 2025.

Dan otvorenih vrata 2025.

Mladi informatički stručnjaci (MIS) i partneri pozivaju Vas na Dan otvorenih vrata koji će se održati 6. rujna (subota) u Metalskoj jezgri u Čakovcu. Ovaj događaj predstavlja priliku da se upoznate s našim radom, aktivnostima i izvrsnim tečajevima koje planiramo za predstojeću školsku godinu.

Datum i vrijeme: 6. rujna, 10:00 – 12:00 sati

Lokacija: Metalska jezgra Čakovec, Ulica bana Josipa Jelačića 22/D, Čakovec

Događaj organiziramo u sklopu projekta ITEO 2.0 koji sufinancira Europska unija iz Europskog socijalnog fonda +.

Više o ITEO 2.0 projektu na: https://udruga-mis.hr/iteo-2-0/

Naše udruge aktivno rade na razvoju informatičkih i tehničkih vještina među mladima te nudi edukacije iz područja tehnologije, robotike, strojarstva, modelarstva, kemije, fizike, 3D printanja i matematike.

Tijekom Dana otvorenih vrata:

Robot koji se smije Upoznajte naše stručne mentore

Naš tim iskusnih mentora bit će Vam na raspolaganju kako bi detaljno predstavili svaki tečaj, odgovorili na Vaša pitanja i pomogli Vam odabrati program koji najbolje odgovara interesima i sposobnostima Vašeg djeteta.

Izvanzemaljsko čudovište Razgledajte opremu

Pogledajte izbliza našu stručnu opremu i najsuvremeniju tehnologiju koju koriste polaznici za stjecanje praktičnih vještina u stvarnim projektima.

Robot koji se smije Saznajte sve o našim tečajevima, aktivnostima i projektima

Predstavit ćemo Vam raznoliku ponudu tečajeva i dodatnih aktivnosti. Bit ćemo tu kako bismo pojasnili sadržaj programa, metode rada i ciljeve koje postavljamo zajedno s našim polaznicima.

Izvanzemaljsko čudovište Povežite se s drugim roditeljima i učenicima

Iskoristite priliku za razgovor s roditeljima čija su djeca već uključena u naše aktivnosti te s učenicima koji će s Vama podijeliti vlastita iskustva, dojmove i postignuća.

Robot koji se smije Prijavite se na tečajeve

Tijekom Dana otvorenih vrata moći ćete se odmah prijaviti na željene tečajeve. Rado ćemo Vas savjetovati i pomoći Vam da odaberete program koji najbolje odgovara Vašem djetetu.

Pozivamo Vas da nam se pridružite i otkrijete uzbudljiv svijet tehnologije, inovacija i znanja. Vjerujemo da svako dijete zaslužuje priliku razvijati svoje talente, a mi smo ovdje da ga podržimo na tom putu.

Vidimo se!

Izneseni stavovi i mišljenja samo su autorova i ne odražavaju nužno službena stajališta Europske unije ili Europske komisije. Ni Europska unija ni Europska komisija ne mogu se smatrati odgovornima za njih.

Posted by Irena Štefok in ITEO 2.0, Vijesti
Posjet Hiši eksperimentov u Sloveniji

Posjet Hiši eksperimentov u Sloveniji

Dana 26. srpnja posjetili smo znanstveni centar Hiša eksperimentov u Ljubljani. Riječ je o interaktivnom znanstvenom muzeju koji na zabavan i edukativan način približava znanost djeci i odraslima. Posjet je organiziran u sklopu europskog projekta ITEO 2.0.

Muzej praktičnim pokusima i istraživanjima potiče znatiželju i samostalno razmišljanje. Tijekom našeg posjeta imali smo priliku vidjeti i isprobati brojne interaktivne eksperimente iz područja fizike, kemije, biologije, matematike i psihologije.

Posebno su nas se dojmili:

  • Eksperimenti s optičkim iluzijama koji su pokazali na koji način ljudski mozak interpretira vizualne podražaje i može biti „prevaren“
  • Uređaj za mjerenje snage udarce koji je predstavljao zanimljiv izazov za sudionike.
  • Simulator potresa koji je omogućio doživljaj podrhtavanja tla različitih intenziteta.
  • Zvučni tunel kroz koji smo promatrali i isprobavali fizikalna svojstva širenja zvuka.
  • Demonstracije vatrenih kugli i plinova koje su vizualno ilustrirale kemijske reakcije i njihove spektakularne efekte

Osim praktičnih eksperimenata, sudjelovali smo i u stručno vođenoj znanstvenoj prezentaciji, tijekom koje su voditelji na jasan i zanimljiv način objasnili svakodnevne prirodne pojave te ih povezali s temeljnim znanstvenim principima.

Kako ideja postaje stvarnost

Hiša eksperimentov nastala je iz želje da znanost postane dostupna svima – djeci, mladima, obiteljima i znatiželjnim ljudima svih uzrasta. Kako nam je ispričao voditelj, prvi eksponati bili su vrlo jednostavni, često ručno izrađeni u suradnji s volonterima – znanstvenicima i zaljubljenicima u znanost. Danas centar okuplja stručnjake raznih područja, a nove ideje za postavke nastaju iz svakodnevnih znatiželja, prirodnih pojava i želje da se posjetitelje potakne na razmišljanje, otkrivanje i istraživanje.

Svaki eksponat započinje idejom i nacrtom – razmišljamo o tome što želimo prikazati, koji znanstveni koncept prenijeti i kako ga učiniti zanimljivim i pristupačnim posjetiteljima. Slijedi faza razvoja i testiranja, u kojoj se prototipi usavršavaju dok ne postanu i poučni i dovoljno čvrsti da izdrže svakodnevno ispitivanje brojnih ruku. Posebno nas je impresionirala važnost interaktivnosti – ovdje se ništa ne promatra sa sigurne udaljenosti; sve je osmišljeno za dodirivanje, pokret i osobno istraživanje.

Posjet Hiši eksperimentov bio je izuzetno inspirativan i edukativan. Novo stečeno znanje i doživljaj dodatno su nas potaknuli na daljnje proučavanje znanosti. Preporučujemo ovu jedinstvenu lokaciju u Ljubljani svima – od djece do odraslih – jer pruža vrijedno iskustvo učenja kroz igru i otkrivanje.

Temelj uspjeha: suradnja i razvoj

Hiša eksperimentov temelji se na suradnji – s Gradom Ljubljanom, lokalnim tvrtkama i međunarodnim partnerima. Grad osigurava logističku i financijsku podršku, dok partneri sudjeluju u razvoju izložaka, donacijama opreme i stvaranju novih inicijativa. Otvoreni su i za međunarodne suradnje sa školama i organizacijama, što stvara prilike za zajedničke projekte i razmjenu znanja.

Znanost bez granica

Posebno nas se dojmilo što Hiša eksperimentov ne ograničava svoje aktivnosti samo na fizički prostor – mnogi programi i pokusi dostupni su i putem interneta. Virtualne radionice, videodemonstracije i online eksperimenti omogućuju pristup znanosti i onima koji nisu u mogućnosti posjetiti Ljubljanu, čineći znanje dostupnim svima, bez obzira na lokaciju.

Izneseni stavovi i mišljenja samo su autorova i ne odražavaju nužno službena stajališta Europske unije ili Europske komisije. Ni Europska unija ni Europska komisija ne mogu se smatrati odgovornima za njih.

Posted by Augustina Jančec in ITEO 2.0, Vijesti
Centar izvrsnosti informatike 2025./2026.

Centar izvrsnosti informatike 2025./2026.

Dragi roditelji, skrbnici i učenici,

ususret novoj školskoj godini, s velikim veseljem objavljujemo da se otvaraju prijave za Centar izvrsnosti informatike Međimurske županije (CIIMŽ) – besplatan program za sve učenike osnovne i srednje škole ! Pratite naše kanale, uskoro objavljujemo detalje i link za prijave.

U svijetu u kojem umjetna inteligencija postaje sve prisutnija, vrijedi se zapitati: koje sposobnosti su neprocjenjive? Istraživanja pokazuju da pretjerano oslanjanje na AI može smanjiti kreativnost, angažman i pamćenje – a dugoročno i važne neuronske veze potrebne za kritičko promišljanje i stvaranje (linka na podatke istraživanja.) Upravo zato želimo ponuditi prostor u kojem djeca uče aktivno misliti, razumijevati i kreirati – ne samo koristiti gotova rješenja.

U CIIMŽ programima , kroz inovativne metode i uz stručne voditelje, djeca od ranog doba razvijaju analitičko-logičko i algoritamsko razmišljanje. U strukturiranim nastavnim skupinama, prilagođenima uzrastima i potencijalima, učenici usvajaju vještine rješavanja problemskih zadataka, razumijevanja struktura podataka i programiranja – sve s ciljem poticanja njihove kreativnosti, samostalnog razmišljanja i otpornosti u digitalnom okruženju. Više o centru izvrsnosti pročitajte na linku: Udruga MIS.

Zašto je to važno?

  • U eri brzih odgovornih AI sustava, ključno je da djeca ne samo pronalaze rješenja, nego ih i razumiju te ih kritički preispituju.

  • Samo oni koji aktivno nadziru i analiziraju rezultate – umjesto da ih pasivno prihvaćaju – razvijaju dugoročno vrijedne misaone sposobnosti

  • Centar pruža individualiziran pristup – grupe su male (do 10 učenika) kako bi svaki polaznik dobio priliku za maksimalan razvoj

Što dalje?
Prijave će se uskoro otvoriti – pratite nas i budite spremni reagirati brzo. Svako dijete ima pravo pokušati i ostvariti svoj potencijal! Uslijedit će mjesec u kojem je dodatno ulaganje u misli možda najvrijednije ulaganje koje ćete napraviti.

Uz radost i ponos što zajedno gradimo generaciju aktivnih, samosvjesnih i kreativnih digitalnih građana –
Tim Centra izvrsnosti informatike Međimurske županije

Posted by Dejan Drabić in Centar izvrsnosti informatike
Ljeto s MIS-om: Radionice projekta ITEO 2.0 u srpnju 2025.

Ljeto s MIS-om: Radionice projekta ITEO 2.0 u srpnju 2025.

Udruga Mladi informatički stručnjaci (MIS) i partneri i u srpnju nastavljaju s edukativnim radionicama u sklopu projekta ITEO 2.0, sufinanciranog iz Europskog socijalnog fonda plus. Projekt je usmjeren na razvoj digitalnih i informatičkih vještina kod djece i mladih kroz praktične, kreativne i interaktivne aktivnosti.

Tijekom srpnja održane su sljedeće radionice:

  • Računalo na dlanu – radionica u kojoj sudionici istražuju osnove računalstva i tehnologije kroz praktične primjere i interaktivne zadatke.

  • MATKAonica plus – kreativna i edukativna radionica koja potiče razvoj logičkog razmišljanja, matematičkih vještina i digitalne pismenosti.

Radionice su osmišljene kako bi sudionicima pružile praktična znanja, potaknule kreativnost i razvijale digitalne kompetencije kroz zabavan i interaktivan pristup učenju.

Pratite nas i dalje za najave nadolazećih radionica i aktivnosti projekta ITEO 2.0!

 

Izneseni stavovi i mišljenja samo su autorova i ne odražavaju nužno službena stajališta Europske unije ili Europske komisije. Ni Europska unija ni Europska komisija ne mogu se smatrati odgovornima za njih.

Posted by Irena Štefok in ITEO 2.0, Vijesti
Održana radionica Računalo na dlanu

Održana radionica Računalo na dlanu

U sklopu europskog projekta ITEO 2.0, kojeg provodi Udruga Mladi informatički stručnjaci (MIS) u partnerstvu s više škola i organizacija, provedena je radionica Računalo na dlanu. Radionica je održana u prostorijama Tehnološko-inovacijskog centra Međimurje.

Tijekom četiri dana, od 21.7. do 24.7., održana je edukativna radionica programiranja za djecu, koja je okupila 12 znatiželjnih i motiviranih učenika. Ukupno su odradili 16 sati učenja i praktičnog rada s micro:bitom, a svaki dan donio je nove izazove, zadatke i mnoštvo smijeha.

🧠 Dan 1 – Prvi koraci u svijetu Micro:bita

Radionica je započela upoznavanjem micro:bita i osnovnim naredbama u MakeCode editoru. Učenici su učili koristiti bazične blokove, petlje i jednostavne logičke strukture kroz razne zadatke. Na kraju dana svi su se zabavili uz plesnu igru s micro:bitom – pokazali su da kodiranje može biti i vrlo ritmično!

💡 Dan 2 – Varijable, igre i kreativni programi

Drugog dana fokus je bio na varijablama i njihovoj primjeni u svakodnevnim situacijama. Učenici su izrađivali programe poput:

  • dizala

  • brojača posjetitelja i koraka

  • igara „Tko će prvi“ i „Pogodi šifru“

Svaki zadatak poticao je kreativnost i logičko razmišljanje te je učenicima približio kako se kodiranje koristi u stvarnom životu.

➕ Dan 3 – Zbrajanje, igre i napredne strukture

Treći dan radionice započeo je s programom za zbrajanje brojeva, uz više različitih varijanti. Djeca su zatim izrađivala mnoge programe, poput:

  • proširene kockice

  • igre „Kamen, škare, papir“

  • igre „Pogodi broj“

Uz puno veselja i timskog rada, učenici su usvojili sve složenije koncepte kodiranja.

🔊 Dan 4 – Senzori i pametni uređaji

Posljednji dan bio je posvećen senzorima: učenici su koristili micro:bit za izradu:

  • svjetiljke i budilice

  • kompasa

  • uređaja koji svira ili svijetli ovisno o svjetlu, zvuku ili temperaturi

Na kraju dana učenici su rješavali završne zadatke i predstavili vlastita rješenja. Tijekom sva četiri dana, svakodnevno su pratili temperaturu, količinu svjetla i zvuka u učionici i okolini pomoću micro:bit uređaja te bilježili zapažanja. Na kraju tjedna saznali smo kada je bilo najtoplije, gdje najglasnije i kada je bilo najviše svjetla.

Zaključak

Radionica je bila odlična kombinacija učenja kroz igru, logičkog razmišljanja, timskog rada i kreativnosti. Micro:bit se još jednom pokazao kao izvrstan alat za uvođenje djece u svijet digitalne pismenosti i programiranja.

Zahvaljujemo svim sudionicima na trudu i entuzijazmu – veselimo se novim radionicama i budućim tehnološkim pustolovinama! 

Izneseni stavovi i mišljenja samo su autorova i ne odražavaju nužno službena stajališta Europske unije ili Europske komisije. Ni Europska unija ni Europska komisija ne mogu se smatrati odgovornima za njih.

Posted by Dunja Škvorc in ITEO 2.0
Recikliraj i uči – razvoj vještina na drugačiji način

Recikliraj i uči – razvoj vještina na drugačiji način

Pod pokroviteljstvom Ministarstva znanosti i obrazovanja, u organizaciji udruge Mladi informatički stručnjaci (MIS) u sklopu projekta Mala IT akademija održane su radionice “Recikliraj i uči – izrada didaktičkih pomagala i igara”.

Učenici OŠ Gornji Mihaljevec kroz praktičan su rad izrađivali različita matematička didaktička pomagala koristeći otpadne i reciklabilne materijale iz vlastitog doma. Na ovim zanimljivim radionicama sudjelovalo je 20 učenika od 6. do 8. razreda. Uronjeni smo u digitalni svijet, i zato su ovakve praktične aktivnosti važne kao nikada prije jer omogućavaju razvoj motoričkih, kognitivnih i socijalnih vještina, kao i praktičnu primjenu matematičkih koncepata. Tako se učenici motiviraju za bavljenje matematikom i omogućuje im se razumijevanje primjene teorijskih znanja iz matematike u različitim praktičnim situacijama.

Osnovni ciljevi ovih radionica su popularizacija matematike, razvoj matematičke pismenosti aktivnim učenjem kroz praktične i istraživačke aktivnosti, igru, individualni i timski rad i rješavanje problema. Uz njih se uz poticajno i dinamično okruženje za učenje, razvijao i spektar vještina koje su važne ne samo u matematici, već i u životu općenito.

 

 

Posted by Anita Braniša in Mala IT akademija, MZO, Vijesti
MATkaonica

MATkaonica

Pod pokroviteljstvom Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih u organizaciji udruge Mladi informatički stručnjaci (MIS) u sklopu projekta Mala IT akademija održana je radionica “MATkaonica”.

17 učenika od 4. do 6. razreda osnovne škole na zabavno-edukativni način produbljivali su svoja matematička znanja, proširili ih i obogatili dodatnim sadržajima. Program radionice proveden je sukladno odgojno-obrazovnim ishodima Kurikuluma za nastavni predmet Matematika obuhvaćajući redovne i dodatne matematičke teme, omogućujući učenicima da istražuju i razumiju matematičke koncepte na inovativne načine.

Kroz praktične aktivnosti, korištenje didaktičkih materijala i računalnih programa dinamične matematike polaznici su razvijali konceptualno razumijevanje matematike, kritičko mišljenje, praktične vještine rješavanja problema, kao i sposobnost prepoznavanja i primjene matematičkih koncepata u različitim kontekstima.
Na radionici je učenicima omogućeno učenicima iskustvo učenja u manjim grupama, kroz kombinirano vršnjačko učenje i individualni rad, uvažavajući njihove ideje i inicijative. Učenici su bili aktivni sudionici, pri čemu su istraživanjem i pronalaskom vlastitih ideja konstruirali vlastita znanja i razvijali svoje sposobnosti.

 

Posted by Anita Braniša in MZO, Vijesti
Kreativne radionice s 3D olovkama u sklopu projekta ITEO 2 – spoj mašte, tehnologije i učenja

Kreativne radionice s 3D olovkama u sklopu projekta ITEO 2 – spoj mašte, tehnologije i učenja

U sklopu europskog projekta ITEO 2, kojeg provodi Udruga Mladi informatički stručnjaci (MIS) u partnerstvu s više škola i organizacija, a u suradnji s Osnovnom školom Gornji Mihaljevec, krajem lipnja 2025. godine održane su trodnevne kreativne radionice s 3D olovkama, namijenjene učenicima nižih razreda.

Radionice su se održavale u prostorijama škole Gornji Mihaljevec, 24., 25. i 26. lipnja, svakog dana od 8:00 do 9:30 sati. Sudjelovalo je 12 učenika, koji su kroz igru, kreativnost i timski rad razvijali svoje digitalne i tehničke vještine – vještine koje su sve potrebnije u suvremenom obrazovanju i budućim zanimanjima.

Tijekom tri dana radionica, pod vodstvom edukatorice Barbare Bradić Peti, učenici su imali priliku upoznati se s tehnologijom 3D olovaka te izrađivati vlastite trodimenzionalne predmete – od naočala, leptira, privjesaka i označivača stranica do držača za olovke i unikatnih kreacija po vlastitim idejama.

Posebno je važno istaknuti atmosferu tijekom radionica: motivacija je bila visoka, ideja nije nedostajalo, a prostor je bio ispunjen pozitivnom energijom, smijehom i radošću stvaranja. Djeca su s ponosom pokazivala svoje radove, rado preuzimala nove izazove i bila potpuno angažirana u svakom koraku procesa.

Projekt ITEO 2 osmišljen je s ciljem jačanja digitalnih kompetencija djece i mladih, s naglaskom na interaktivno, iskustveno i praktično učenje. Ovakve aktivnosti pokazale su se izuzetno učinkovitima – ne samo u razvijanju vještina, već i u stvaranju pozitivnog odnosa prema učenju i tehnologiji.

Zahvaljujemo svim partnerima na projektu kao i roditeljima na povjerenju i našim učenicima na entuzijazmu, trudu i kreativnosti.

Ove radionice još su jedan korak u smjeru obrazovanja budućnosti, obrazovanja koje potiče radoznalost, inovativnost i suradnju, pripremajući učenike za izazove koje donosi sve brže mijenjajući svijet.

Izneseni stavovi i mišljenja samo su autorova i ne odražavaju nužno službena stajališta Europske unije ili Europske komisije. Ni Europska unija ni Europska komisija ne mogu se smatrati odgovornima za njih.

Posted by Barbara Bradić in ITEO 2.0