ITEO 2.0 – aktivnosti održane u svibnju

ITEO 2.0 – aktivnosti održane u svibnju

Udruga Mladi informatički stručnjaci (MIS) i partneri u svibnju nastavljaju s radionicama u sklopu projekta ITEO 2.0 koji je sufinanciran iz Europskog socijalnog fonda plus.

Projekt je usmjeren na poticanje razvoja informatičkih i digitalnih vještina kod djece i mladih, a radionice su osmišljene kako bi sudionicima pružile praktična znanja i potaknule kreativno razmišljanje kroz inovativan i interaktivan pristup učenju.

Tijekom svibnja održan je niz raznovrsnih radionica koje su obuhvatile područja programiranja, logičkog razmišljanja, matematike, izrade aplikacija i digitalne kreativnosti.

Održane su sljedeće radionice: Junior App Builders, Programiranje uz igru, KidsWebLab, Matematička ekspedicija 100x, Razmišljaj računalno 1, Razmišljaj računalno 2, Matkaonica plus, Od ideje do igre – microStudio za videoigre, Zero game creators. 

 

Izneseni stavovi i mišljenja samo su autorova i ne odražavaju nužno službena stajališta Europske unije ili Europske komisije. Ni Europska unija ni Europska komisija ne mogu se smatrati odgovornima za njih.

Posted by Augustina Jančec in ITEO 2.0
Matematička ekspedicija 100x u OŠ Tomaša Goričanca Mala Subotica

Matematička ekspedicija 100x u OŠ Tomaša Goričanca Mala Subotica

U sklopu projekta ITEO 2.0, koji provodi Udruga Mladi informatički stručnjaci (MIS) s partnerima, održana je posebna radionica pod nazivom "Matematička ekspedicija 100x" u Osnovnoj školi Tomaša Goričanca Mala Subotica. Tijekom četiri uzastopna ponedjeljka, 18 učenika 2. razreda otisnulo se na jedinstveno edukativno putovanje kroz svijet brojeva, množenja i dijeljenja – ali na posve drugačiji način.

Cilj radionice bio je pomoći učenicima da usvoje i automatiziraju tablicu množenja i dijeljenja do 100, no bez klasičnog mehaničkog učenja koje mnogim učenicima zadaje muke. Umjesto toga, kroz poticajne igre, interaktivne zadatke i korištenje edukativne tehnologije, učenici su na zabavan i motivirajući način usvajali važna matematička znanja.

Igra, roboti i natjecanje – recept za uspjeh

Radionica je bila pažljivo osmišljena kako bi svakog učenika uključila u proces učenja kroz pokret, istraživanje i timsku suradnju. Značajnu ulogu u radionici imala je upotreba mTiny robota, edukativnih alata koji kroz igru i interaktivne izazove pomažu u razumijevanju brojeva i logike.

Vrhunac programa bio je posljednji dan radionice, koji je bio organiziran kao dinamično natjecanje. Svaki učenik koristio je vlastiti tablet kako bi rješavao niz matematičkih zadataka u stvarnom vremenu. Na centralnom ekranu učionice prikazivale su se sličice trkaćih formula, svaka s imenom i brojem bodova natjecatelja. Svaki točan odgovor podizao je učenikovu formulu prema vrhu ljestvice. Pobjednik je bio onaj tko je najbrže i točno odgovorio na ukupno deset pitanja.

Najbolji su bili...

Iako su sudionici pokazali izniman trud i koncentraciju, posebno su se istaknuli učenici Aria, Greta, Roko, Rajan i Fran, koji su kroz sve izazove zadržali mirnoću, brzinu i preciznost. Ipak, ono što je još važnije, većina učenika je uspješno savladala gradivo te stekla temelj za daljnje matematičko učenje.

Znanje kao avantura – ne kao muka

Voditeljica radionice, učiteljica Jasminka Drabić, posebno ističe koliko je važno da djeca u ovoj dobi matematiku dožive kao nešto zabavno, izazovno i korisno, a ne kao nešto teško ili dosadno. Kombinacija igre, tehnologije i pažljivo osmišljenih zadataka pokazala se kao pun pogodak, jer su djeca uživala u učenju.

Projekt ITEO 2.0 još jednom je pokazao kako se s malo kreativnosti i dobre volje mogu stvarati čudesna obrazovna iskustva. Uz ovakve radionice, učenici ne samo da uče, oni razvijaju i samopouzdanje, digitalne vještine i ljubav prema znanju.

5.5.2025.

12.5.2025.

19.5.2025.

26.5.2025.

Izneseni stavovi i mišljenja samo su autorova i ne odražavaju nužno službena stajališta Europske unije ili Europske komisije. Ni Europska unija ni Europska komisija ne mogu se smatrati odgovornima za njih.

Posted by Dejan Drabić in ITEO 2.0
MIS i MIK na Danima tehničke kulture 2025.

MIS i MIK na Danima tehničke kulture 2025.

U okviru Dana tehničke kulture 2025., Udruge MIS i MIK ponovno su potvrdile svoju ulogu kao nositelji tehnološkog i edukativnog napretka za djecu i mlade u Međimurju. Članovi udruga predstavili su brojne aktivnosti koje se provode, kao i one koje su u planu kroz projekt ITEO 2.0, s ciljem poticanja tehničke kulture, kreativnosti i inovativnosti među najmlađima.

Posebnu pažnju najmlađih posjetitelja privukli su Lego roboti, kao i edukativni roboti mTiny te Dash and Dot, koje su djeca samostalno isprobavala pomoću daljinskih upravljača i tableta. Uz stručno vodstvo, mali istraživači naučili su kako upravljati robotima i razvijati logičko razmišljanje kroz igru.

Za one sklonije kreativnom izražavanju, organizirane su radionice s 3D olovkama, gdje su djeca stvarala vlastite trodimenzionalne kreacije, dok su stariji sudionici imali priliku okušati se u modeliranju i ispisivanju 3D objekata na pisaču.

Značajan interes zabilježen je i za područja Interneta stvari (IoT) i osnova elektronike, gdje su posjetitelji mogli vidjeti konkretne primjene pametnih sustava i interaktivnih komponenti.

Ipak, najveće zanimanje izazvalo je iskustvo virtualne stvarnosti (VR), koje je, očekivano, privuklo djecu svih uzrasta. Sudionici su mogli uroniti u digitalne svjetove i upoznati nove načine učenja i igre putem VR tehnologije.

Predstavljeni su i primjeri razvoja računalnih igara i softvera, uključujući i autorsku igru mikrobitku kuglicu, koju su djeca mogla isprobati na licu mjesta. Riječ je o igri razvijenoj unutar aktivnosti udruga, čime se dodatno potiče interes za programiranje i razvoj digitalnog sadržaja.

Nezaobilazan dio programa bile su i radionice modelarstva i inženjerstva, u kojima su polaznici mogli razvijati tehničke vještine i upoznati se s osnovama konstruiranja.

Sudjelovanjem na ovakvim događanjima, Udruge MIS i MIK nastavljaju ispunjavati svoju misiju poticanja tehničke pismenosti i stvaranja inovativnog, znanjem vođenog društva.

Projekt ITEO 2.0 sufinanciran je sredstvima Europske unije iz Europskog socijalnog fonda plus.

*Izneseni stavovi i mišljenja samo su autorova i ne odražavaju nužno službena stajališta Europske unije ili Europske komisije. Ni Europska unija ni Europska komisija ne mogu se smatrati odgovornima za njih.

Posted by Irena Štefok in ITEO 2.0
Održan 3. STE(A)M festival u Čakovcu u sklopu projekta ITEO 2.0

Održan 3. STE(A)M festival u Čakovcu u sklopu projekta ITEO 2.0

U sklopu projekta ITEO 2.0., sufinanciranog iz Europskog socijalnog fonda plus, u Čakovcu je 9. i 10. svibnja 2025. godine održan treći STE(A)M festival – dvodnevna manifestacija posvećena promociji znanosti, tehnologije, inženjerstva, umjetnosti i matematike kroz interaktivne sadržaje za sve dobne skupine.

Festival je organiziran u suradnji Javne ustanove za razvoj Međimurske županije REDEA i EUROPE DIRECT Čakovec, uz partnere Zajednicu tehničke kulture Međimurske županije i niz institucija i udruga koje promiču STEM područja, a odvijao se na prostoru Centra znanja Međimurske županije.

Prvi dan, petak 9. svibnja, bio je posvećen djeci predškolske dobi i osnovnoškolcima, koji su imali priliku sudjelovati u brojnim interaktivnim radionicama i prezentacijama. Više od 600 djece iz osnovnih i srednjih škola te vrtića sudjelovalo je u sadržajima koje su pripremile brojne udruge, škole i organizacije iz Međimurja i šire. Poseban naglasak bio je na učenju kroz igru i otkriće, popularizaciji znanosti i poticanju kreativnog mišljenja. Predstavljeni su brojni edukativni sadržaji koji su uključivali kemijske i fizikalne pokuse, tehničke vještine, kreativne radionice i još mnogo toga.

Drugi dan, subota 10. svibnja, bio je zamišljen kao obiteljski dan otvoren za sve generacije. Posjetitelji su uživali u znanstvenom showu Hiše eksperimentov iz Ljubljane, Danima otvorenih vrata Metalske jezgre Čakovec, Ekomuzeja „Međimurje malo“ i HGSS-a, kao i edukativnim kutcima za najmlađe u suradnji s Tinker Labsom, Edukido programom i Dječjim klubom SIMS.

U sklopu Dana tehničke kulture, održane su brojne prezentacije i aktivnosti članova Zajednice tehničke kulture Međimurske županije, a zdrav život promoviran je kroz suradnju sa sportskim udrugama, CeZAM-om i Zavodom za javno zdravstvo.

Radionica za odrasle „Paint 'n' Sip: Kemija okusa i fizika boja“, koja se trebala održati u večernjem terminu 10. svibnja, zbog tehničkih okolnosti odgođena je i održat će se u četvrtak 15. svibnja 2025. godine. Ova posebna večer spojit će umjetnost i znanost na originalan i interaktivan način kroz boje i okuse – kistove i koktele.

Uz bogati edukativni program, posjetitelji su mogli uživati u gastro ponudi Rockers BBQ-a, opustiti se u “chill zoni” i koristiti besplatni električni vlakić za dolazak i povratak iz centra grada. Ulaz na sve aktivnosti bio je besplatan.

STE(A)M festival još jednom je pokazao koliko je važno povezivati znanost, tehnologiju i umjetnost u cilju poticanja znatiželje i cjeloživotnog učenja kod svih generacija.

*Izneseni stavovi i mišljenja samo su autorova i ne odražavaju nužno službena stajališta Europske unije ili Europske komisije. Ni Europska unija ni Europska komisija ne mogu se smatrati odgovornima za njih.

Posted by Irena Štefok in ITEO 2.0
Ozana Margotić osvojila 3. mjesto na Hrvatskoj informatičkoj olimpijadi za djevojke

Ozana Margotić osvojila 3. mjesto na Hrvatskoj informatičkoj olimpijadi za djevojke

Na prestižnom informatičkom natjecanju Dani mladih informatičara Hrvatske (DMIH 2025), koje se održalo od 24. do 27. travnja na Sveučilištu Algebra Bernays u Zagrebu, naša izvanredna mlada nada, Ozana Margotić, ostvarila je sjajan uspjeh osvojivši 3. mjesto na Hrvatskoj informatičkoj olimpijadi za djevojke (HIOD 2025)!

Ozana, učenica Prve gimnazije Varaždin i ponosna članica udruga Međimurski informatički klub (MIK) i Mladi informatički stručnjaci (MIS), ovom je medaljom još jednom pokazala da se znanje, trud i upornost itekako isplate. Među najboljim mladim informatičarkama Hrvatske, Ozana je briljirala u nizu izazovnih algoritamskih zadataka, dokazujući da njezin talent spada u sam vrh hrvatske scene natjecateljskog programiranja.

Njezin uspjeh nije samo osobni trijumf – on je inspiracija svim djevojkama koje se žele okušati u STEM područjima, dokaz da informatička olimpijada nije rezervirana samo za dečke te da predan rad i ljubav prema znanosti vode do vrhunskih rezultata.

Bravo, Ozana! Tvoj je rezultat ponos tvoje škole, kluba i cijele Hrvatske! Neka ti ova brončana medalja bude samo početak zlatnog puta koji je pred tobom!

Jedna od mentora Ozane bio je Martin Josip Kocijan, nekadašnji osvajač bronce na Međunarodnoj i Europskoj informatičkoj olimpijadi. Martin je jedan od predavača u Centru izvrsnosti informatike Međimurske županije (CIIMŽ). Uz njega, ostalim natjecateljima na području računalnih algoritama, mentori su bili: Edgar Glavaš, Jakov Biškup, Viktor Lazar, Miljenko Blažeka, Darinka Drabić, Marin Drabić i Dejan Drabić.

Tim uspjehom Ozana se plasirala u hrvatsku reprezentaciju koja će nas predstavljati na 5. Europskoj informatičkoj olimpijadi za djevojke (EGOI 2025). Ovo je još jedno u nizu vrhunskih postignuća koje potvrđuje njezin trud, znanje i kontinuiranu izvrsnost u području računalnog razmišljanja i algoritamskog programiranja.

Osim na HIOD-u, Ozana je nastupila i na Hrvatskoj informatičkoj olimpijadi (HIO 2025), gdje je zauzela 17. mjesto, dodatno potvrdivši svoj status jedne od vodećih mladih informatičarki u zemlji.


Ostali uspješni natjecatelji iz MIK-a i MIS-a:

  • Pavao Margotić (VI. OŠ Varaždin) – 8. mjesto, JHIO 2025

  • Marta Topolnjak (OŠ Nedelišće) – 11. mjesto, JHIO 2025

  • Fran Topolnjak (OŠ Strahoninec) – 12. mjesto, JHIO 2025

  • Lovro Žagar (MIK / MIS Čakovec) – 7. mjesto, HLO 2025

  • Andro Štefulj (I. OŠ Čakovec) – 18. mjesto, JHIO 2025

  • Adam Vugrinec (OŠ dr. Vinka Žganca Vratišinec) – 19. mjesto, JHIO 2025

  • Leon Antonio Knežević (MIS & MIK Čakovec) – 20. mjesto, JHIO 2025

  • Ivano Lukačević (Gimnazija J. Slavenskog Čakovec) – 22. mjesto, HIO 2025

  • Mirna Drabić (Gimnazija J. Slavenskog Čakovec) – 15. mjesto, HIOD 2025

Ponosni smo na sve naše učenike i njihove mentore iz Udruga MIS i MIK. Vaša predanost, trud i znanje u području informatike istinski su primjer izvrsnosti. Svim učenicima koji su izborili pravo sudjelovanja na reprezentativnim pripremama i europskim olimpijadama želimo mnogo uspjeha u nastavku natjecateljske sezone.

Posted by Stela Crnčec in Centar izvrsnosti informatike, DMIH, Natjecanja
ITEO 2.0 – aktivnosti održane u travnju

ITEO 2.0 – aktivnosti održane u travnju

U travnju su započele radionice u sklopu ITEO 2.0 projekta koji provodi Udruga Mladi informatički stručnjaci (MIS) u suradnji s partnerima. Cilj projekta je poticanje interesa djece i mladih za informatiku, razvoj digitalnih vještina te osposobljavanje za buduće karijere u STEM području.

Radionice odrađene u travnju uključuju raznovrsne tematske cjeline koje su prilagođene različitim dobnim skupinama i razinama predznanja sudionika. Održane su sljedeće radionice:

Zero game creators, KidsWebLab, Junior App Builders, Razmišljaj računalno 1, Razmišljaj računalno  2 i Programiranje uz igru.

 

Pregled aktivnosti u travnju donosimo u videozapisu.

 

Izneseni stavovi i mišljenja samo su autorova i ne odražavaju nužno službena stajališta Europske unije ili Europske komisije. Ni Europska unija ni Europska komisija ne mogu se smatrati odgovornima za njih.

Posted by Augustina Jančec in ITEO 2.0
Dani mladih informatičara Hrvatske (DMIH) 2025

Dani mladih informatičara Hrvatske (DMIH) 2025

Obavještavamo vas da će se i ove godine na Sveučilištu Algebra Bernays u Zagrebu, od 24. do 27. travnja 2025. godine, po šesti put održati Dani mladih informatičara Hrvatske (DMIH 2025). Ova manifestacija okupit će najbolje informatičare osnovnih i srednjih škola iz cijele Hrvatske kroz četiri informatičke olimpijade.

 

Hrvatska informatička olimpijada za djevojke (HIOD)

Prvog dana DMIH-a, 24. travnja 2025., održat će se 3. Hrvatska informatička olimpijada za djevojke, na kojoj će se pozvane učenice boriti za plasman u reprezentaciju koja će u srpnju sudjelovati na 5. Europskoj informatičkoj olimpijadi za djevojke.

Na HIOD će sudjelovati i naše predstavnice:

  • Mirna Drabić (Gimnazija J. Slavenskog Čakovec / MIS & MIK Čakovec)
  • Ozana Margotić (Prva gimnazija Varaždin / MIS & MIK Čakovec)

Hrvatska Logo olimpijada (HLO)

Drugog dana, 25. travnja 2025., održat će se 6. Hrvatska Logo olimpijada, koja jača i afirmira programski jezik Logo. Ova olimpijada godinama se pokazala vrlo uspješnom, a veliki interes mentora i učenika dokaz je njezine važnosti.

Na HLO će sudjelovati i naš predstavnik:

  • Lovro Žagar (I. OŠ Čakovec / MIS & MIK Čakovec)

Juniorska hrvatska informatička olimpijada (JHIO)

Treći dan, 26. travnja 2025., slijedi 14. Juniorska hrvatska informatička olimpijada, na kojoj će se učenici boriti za plasman na Juniorskim izbornim pripremama.

Na JHIO će sudjelovati i naši predstavnici:

  • Ilan Buza (MIS & MIK Čakovec)
  • Leon Antonio Knežević (MIS & MIK Čakovec)
  • Pavao Margotić (MIS & MIK Čakovec)
  • Andro Štefulj (I. OŠ Čakovec / MIS & MIK Čakovec)
  • Fran Topolnjak (OŠ Strahoninec / MIS & MIK Čakovec)
  • Marta Topolnjak (OŠ Nedelišće / MIS & MIK Čakovec)
  • Adam Vugrinec (OŠ dr. Vinka Žganca Vratišinec / MIS & MIK Čakovec)

Hrvatska informatička olimpijada (HIO)

Četvrti dan, 27. travnja 2025., održat će se 31. Hrvatska informatička olimpijada, na kojoj će se učenici natjecati za pravo sudjelovanja na izbornim pripremama.

Na HIO će sudjelovati i naš predstavnik:

  • Ivano Lukačević (Gimnazija J. Slavenskog Čakovec / MIS & MIK Čakovec)

Čestitamo našim učenicima!

Posebne čestitke učenicima koji su pozvani na natjecanja i koji su ostvarili izvanredan uspjeh. Neka najbolji pobijede i ostvare još veće uspjehe! Veliki uspjeh svih učenika i mentora koji sudjeluju na ovim prestižnim natjecanjima odražava visoku kvalitetu obrazovanja i predanost svih uključenih u rad s mladim informatičarima.

Sretno svima na DMIH 2025!

 

Posted by Stela Crnčec in Centar izvrsnosti informatike, HONI, Infokup, Natjecanja, Vijesti
Održano predavanje “Umjetna inteligencija i autonomna vožnja” u Srednjoj školi Čakovec

Održano predavanje “Umjetna inteligencija i autonomna vožnja” u Srednjoj školi Čakovec

U Srednjoj školi Čakovec 23. travnja 2025. godine s početkom u 12 sati, održano je javno predavanje pod nazivom "Umjetna inteligencija i autonomna vožnja". Ovo predavanje, koje su vodili stručnjaci iz područja Informacijsko-komunikacijskih znanosti i Umjetne inteligencije Marin Drabić, mag. ing. rač. i Dejan Drabić, mag. inf., privuklo je znatiželjne učenike Srednje škole Čakovec, koji su došli sa željom da saznaju više o temi koja mijenja suvremeni svijet i otvara vrata budućnosti.

Predavanje je započelo osvrtom na povijesni razvoj umjetne inteligencije (AI), tijekom kojeg su predavači sudionicima pružili jasan pregled ključnih etapa kroz koje je ovo područje prolazilo. Kroz izlaganje se moglo čuti kako je AI isprva bio znanstvena disciplina s ograničenim mogućnostima, a tijekom desetljeća prerastao u nezaobilaznu tehnologiju prisutnu u raznim sektorima – od industrijske proizvodnje do medicine. Marin i Dejan su istaknuli presudne trenutke i znanstvenike koji su oblikovali razvoj umjetne inteligencije, a u sklopu predavanja se dotaknulo ideje opće umjetne inteligencije (AGI) – viziji sustava koji nadilazi pojedinačne zadatke te posjeduje sposobnost univerzalnog razumijevanja i rješavanja problema.

Poseban interes publike izazvao je osvrt na buduće smjerove razvoja i potencijalne mogućnosti koje AGI može donijeti. Zamisao stvaranja inteligencije s karakteristikama sličnim ljudskima otvara niz važnih pitanja – od etičkih i moralnih do tehničkih izazova. Marin i Dejan su iznijeli razmišljanja o tome kako bi AGI mogao doprinijeti društvu, ali i kakve prijetnje ili rizike bi njegova primjena mogla nositi.

Podjela umjetne inteligencije i osnovna načela

Nakon uvodnog dijela, predavači su se posvetili tehničkoj podjeli umjetne inteligencije, razjasnivši razliku između pojmova kao što su strojno učenje (ML), duboko učenje (DL), računalni vid (CV) i obrada prirodnog jezika (NLP). Svaka od grana bila je detaljno pojašnjena, uz primjere koji su prisutnima približili kako tehnologija funkcionira.

Na primjer, posjetitelji su saznali kako strojno učenje čini osnovu na kojoj se razvija duboko učenje, dok računalni vid omogućuje računalima da “vide” i prepoznaju objekte na način na koji to čini ljudski mozak. Obrada prirodnog jezika, pak, omogućava alatima poput Chat-GPTa da komuniciraju s ljudima na prirodan način, čime se briše granica između ljudi i strojeva.

AI alati i njihove praktične primjene

Jedan od najupečatljivijih dijelova predavanja bio je posvećen alatima temeljenima na umjetnoj inteligenciji, s kojima se sve više susrećemo u svakodnevnom životu. Sudionicima su predstavljeni napredni alati poput ChatGPT-a, DALL·E-a i Microsoft Designera, koji omogućuju generiranje teksta i slika na temelju jednostavnih upita, čime otvaraju nove mogućnosti za kreativno izražavanje i rad. Poseban naglasak stavljen je na Canva Premium, moćan alat za vizualni dizajn, koji se besplatno nudi zaposlenima u obrazovnom sektoru – poticaj koji dodatno osnažuje integraciju suvremenih tehnologija u obrazovni proces.

Posebno impresivan trenutak bio je prikaz videa generiranog pomoću OpenAI platforme Sora. Umjesto tradicionalne snimke, posjetitelji su mogli vidjeti video koji je generiran isključivo na temelju tekstualnog opisa, bez potrebe za korištenjem kamere. Na taj način, AI pokazuje nevjerojatnu sposobnost razumijevanja i interpretiranja složenih zahtjeva, dok je kvaliteta prikaza izuzetno impresivna.

Primjena AI u praćenju lica i autonomnim vozilima

U nastavku predavanja predstavljen je softver koji koristi umjetnu inteligenciju za detekciju i analizu lica, s naglaskom na njegovu široku primjenu – osobito u sigurnosnim sustavima te u istraživanju korisničkog iskustva. Sudionicima je objašnjeno kako se uz pomoć AI tehnologije može prepoznati spektar emocija na licima korisnika, što otvara vrata brojnim industrijama, od marketinga do zdravstva. Istovremeno, istaknuta su i važna etička pitanja koja se pritom nameću, posebno kada je riječ o zaštiti privatnosti i sigurnosti osobnih podataka.

Jedan od najatraktivnijih dijelova predavanja bio je fokus na autonomna vozila, gdje je Marin, inače R&D inženjer u sektoru razvoja softvera za autonomna vozila, podijelio svoja iskustva. Prisutnima je objasnio različite razine autonomnosti vozila – od potpune kontrole vozača do potpuno autonomnih vozila koja ne zahtijevaju ljudsku intervenciju. Ova je tehnologija, uz mnoštvo izazova, postavljena kao cilj u budućem razvoju prometa, s naglaskom na sigurnost i smanjenje prometnih nesreća.

Etika i rizici umjetne inteligencije

Predavanje je zaključeno raspravom o etičkim izazovima koje umjetna inteligencija postavlja pred čovječanstvo. Dejan Drabić istaknuo je važnost kritičkog promišljanja o budućnosti i potencijalnim rizicima koje AI donosi. Pitanja poput toga hoće li radna mjesta biti ugrožena, koliko će društvene mreže i mediji biti podložni manipulaciji putem DeepFake tehnologije, te kako se obrazovni sustav može prilagoditi potrebama budućnosti – bila su neka od pitanja koja su otvorena za diskusiju.

Raspravljalo se o potencijalnim opasnostima pretjerane ovisnosti o umjetnoj inteligenciji te kako bi AI mogao utjecati na našu sposobnost kritičkog mišljenja, donošenja odluka i razvijanja međuljudskih odnosa.

Posted by Marin Drabić in Umjetna inteligencija, Vijesti
Svečano otvoren projekt ITEO 2.0 – Zajedno jačamo STEM u Međimurju

Svečano otvoren projekt ITEO 2.0 – Zajedno jačamo STEM u Međimurju

U multimedijalnoj dvorani Tehnološko-inovacijskog centra Međimurje jučer je svečano održana početna konferencija projekta ITEO 2.0 – Zajedno jačamo STEM u Međimurju (SF.2.4.06.04.0031). Projekt je sufinanciran sredstvima Europske unije iz Europskog socijalnog fonda plus, kroz program Učinkoviti ljudski potencijali 2021.–2027.

Nositelj projekta je Udruga Mladi informatički stručnjaci (MIS), a ukupna vrijednost projekta iznosi 287.639,03 eura, uz 100% intenzitet potpore – od čega 85% dolazi iz Europskog socijalnog fonda (244.493,18 €), a 15% iz Državnog proračuna Republike Hrvatske (43.145,85 €). Provedba projekta predviđena je u razdoblju od 12. ožujka 2025. do 12. rujna 2027.

Što donosi ITEO 2.0?

Cilj projekta ITEO 2.0 je osnaživanje organizacija civilnog društva za kvalitetnu provedbu STEM aktivnosti – kroz suradnju s obrazovnim institucijama, mentorstva, stručne edukacije te izgradnju partnerstva i razmjenu znanja. Poseban naglasak stavlja se na poticanje interesa za STEM područja (znanost, tehnologiju, inženjerstvo i matematiku) kod djece i mladih.

Na konferenciji su sudjelovali predstavnici svih projektnih partnera:

  • REDEA – Javna ustanova za razvoj Međimurske županije

  • Fakultet organizacije i informatike Varaždin

  • Međimurski informatički klub (MIK)

  • Osnovne škole: Tomaša Goričanca (Mala Subotica), Sveta Marija, Gornji Mihaljevec

  • Srednja škola Čakovec

Predsjednik udruge MIS, Dejan Drabić, naglasio je važnost ovog projekta za lokalnu zajednicu:
„ITEO 2.0 nastavak je našeg dugogodišnjeg rada na jačanju STEM područja u Međimurju. Posebnu pažnju posvećujemo uključivanju mladih i osnaživanju udruga koje u ovom sektoru djeluju.“

U ime REDEA-e, okupljenima se obratila Ivana Mikac, istaknuvši kako projekt doprinosi jačanju kompetencija važnih za budućnost regionalnog gospodarstva:
„Veselimo se zajedničkim rezultatima i pozitivnim promjenama koje ćemo kroz ovaj projekt ostvariti.“

Svoj doprinos projektu predstavio je i Matija Novak s Fakulteta organizacije i informatike Varaždin, naglasivši kako će upravo obrazovne institucije igrati ključnu ulogu u edukaciji i osnaživanju OCD-ova, čime se osigurava kvalitetan prijenos STEM sadržaja prema djeci i mladima.

Aktivnosti koje slijede

Tijekom trajanja projekta provodit će se interaktivne radionice, edukacije za mentore, aktivnosti umrežavanja OCD-ova i škola, kao i različiti programi popularizacije STEM-a.
Početna konferencija označila je službeni početak projekta, koji ima potencijal trajno doprinijeti razvoju STEM kompetencija i osnaživanju civilnog društva u Međimurju.

*Izneseni stavovi i mišljenja samo su autorova i ne odražavaju nužno službena stajališta Europske unije ili Europske komisije. Ni Europska unija ni Europska komisija ne mogu se smatrati odgovornima za njih.

Posted by Irena Štefok in ITEO 2.0, MIS, Nekategorizirano
Sjajni rezultati na Državnom natjecanju iz informatike!

Sjajni rezultati na Državnom natjecanju iz informatike!

Na Državnom natjecanju iz informatike, održanom u Vodicama od 8. do 11. travnja 2025. godine, učenici iz cijele Hrvatske natjecali su se u brojnim kategorijama. No, ono što posebno izdvaja Međimursku županiju jest snažna prisutnost njezinih mladih talenata, članova udruga MIS i MIK, te polaznika Centra izvrsnosti informatike Međimurske županije.

Čak 13 učenika predstavljalo je naš kraj u najzahtjevnijim i najcjenjenijim kategorijama – Logo te posebice Primjena algoritama, koja se smatra vrhuncem znanja u području školske informatike, kako za osnovne, tako i za srednje škole.

💡Vrhunski rezultati osnovnoškolaca

U kategoriji Primjena algoritama za osnovne škole, među šest natjecatelja postignuti su izvanredni rezultati:

  • 🥈 SrebroAndro Štefulj (5. razred, 1. OŠ Čakovec, mentori: *Dejan Drabić i Maja Hižman)

  • 🥉 BronceAdam Vugrinec (6. razred, OŠ Vratišinec, mentori: *Dejan Drabić i Zlatko Okreša), Marta Topolnjak (8. razred, OŠ Nedelišće, mentori: *Dejan Drabić i Maja Barbić)

  • 🏅 4. mjestaPavao Margotić (6. razred, VI. OŠ Varaždin, mentori: *Dejan Drabić i Danijel Lukić), Fran Topolnjak (7. razred, OŠ Strahoninec, mentori: *Dejan Drabić i Josip Šipek)

  • 🎖 6. mjesto: Ian Sršan (6. razred, OŠ Mursko Središće, mentori: *Dejan Drabić i Nenad Hajdinjak)

Ove brojke same po sebi govore o visokoj razini znanja, predanosti i rada – a kada se uzme u obzir konkurencija na državnoj razini, jasno je da se radi o vrhu hrvatske informatičke izvrsnosti.

💡Srednjoškolci pokazali snagu – nedostajalo je tek malo do medalja

U izuzetno zahtjevnoj srednjoškolskoj kategoriji, u kojoj se natjecanje odvija kroz dva dana i obuhvaća najkompleksnije zadatke:

  • 🏅 4. mjesto: Marin Rođak (1. razred Elektrostrojarska škola Varaždin, mentori: *Edgar Glavaš, Suzana Ljepava)

  • 🏅 5. mjesto: Ozana Margotić (2. razred, Prva gimnazija Varaždin, mentori: *Martin Josip Kocijan, Bojan Banić, Vito Anić, Sofija Velkovska)

  • 🏅 8. mjesto: Ivano Lukačević (1. razred, Gimnazija Josip Slavenski Čakovec, mentori: *Miljenko Blažeka, *Edgar Glavaš) i Antun Kralj (4. razred, Prva gimnazija Varaždin, mentori: *Edgar Glavaš, Bojan Banić, Vito Anić, Sofija Velkovska )

  • 🎖 10. mjesto: Fran Janči (3. razred, Gimnazija Josip Slavenski Čakovec, mentori: *Miljenko Blažeka, *Edgar Glavaš)

💡 Logo kategorija – kreativnost i logika u punom sjaju

U kategoriji Logo, koja kombinira logičko razmišljanje i algoritamsku kreativnost, postignuti su sljedeći rezultati:

  • Ivan Rudi Drk (6. razred, Osnovna škola Podturen, mentori: *Viktor Lazar i Karlo Zadravec) – 8. mjesto

  • Lovro Žagar (7. razred, I. osnovna škola Čakovec, mentori: *Viktor Lazar i Sanja Murk) – 8. mjesto

 

* Mentori članovi udruga MIS i MIK. Pravilnik natjecanja propisuje da učenik mora imati odgovornog mentora iz škole te, uk9liko su učenika pripremali za natjecanje, može imati i vanjske mentore (mentori izvan sustava obrazovanja).

Suradnja, zajedništvo i ulaganje u izvrsnost

Iskoristili smo ovu prigodu da okupimo gotovo cijelu međimursku i varaždinsku ekipu – natjecatelje i mentore – s ciljem jačanja zajedništva i suradnje, jer upravo su oni ključni preduvjeti za još veće kapacitete i stvaranje novih prilika za našu djecu.

Upravo ovi rezultati pokazuju koliko je važna podrška roditelja, škola, institucija i lokalne zajednice. Naš Centar izvrsnosti informatike Međimurske županije pokazao se kao snažna odskočna daska za razvoj mladih talenata.

📣 Poziv roditeljima i školama: podržite izvrsnost!

Velik broj učenika iz našeg kraja bio je "na korak do" plasmana na državnu razinu, što znači da je potencijala i više nego dovoljno. Pozivamo roditelje, nastavnike i škole da prepoznaju interes i darovitost djece te ih usmjere prema Centru izvrsnosti informatike.

Upravo tu, uz stručno mentorstvo i poticajno okruženje, djeca razvijaju ne samo informatička znanja, nego i vještine rješavanja problema, analitičkog razmišljanja i timskog rada – vještine koje su tražene, korisne i dugoročno neprocjenjive.

Hvala svim učenicima, mentorima, roditeljima i partnerima na podršci.
Nastavljamo s još više entuzijazma, jer – budućnost je ovdje, i dolazi iz Međimurja!

Posted by Dejan Drabić in Centar izvrsnosti informatike, Infokup