Udruga Mladi informatički stručnjaci (MIS) i ove je godine dio inicijative Meet and Code, čiji je cilj popularizacija tehnologija i programiranje među djecom i mladima. Povodom Europskog tjedna programiranja udruga MIS organizira set besplatnih radionica za učenike osnovnih i srednjih škola. Radionice će se paralelno odvijati u online i fizičkom obliku, putem platforme Microsoft Teams, odnosno u prostorijama Tehnološko-inovacijskog centra Međimurje. Sukladno važećim epidemiološkim mjerama, broj polaznika u učionicama je ograničen na 15.
I. U zagrljaju Pythona (30. rujna 2021. od 19:00-21:00)
Opis: Virtualna učionica kroz koju će putem video uradaka osnovnoškolska djeca ući u svijet računalnog razmišljanja korištenjem Python programskog jezika.Pojasniti će se kako instalirati programski jezik Python i razvojni alat PyCharm. Ostali video materijali uvest će djecu u osnove programskog jezika Python, tipove podataka, osnovne naredbe za ulaz i izlaz, matematičke i relacijske operatore te naredbu selekcije. Kroz primjere problemskih zadataka prezentirat će se primjeri rješavanja najosnovnijih analitičko-logičkih instrukcija (naredbi). Svi zainteresirani će korištenjem navedenih materijala moći izrađivati svoje prve prave programe u jednom od svjetski najpopularnijem programskom jeziku – Python-u.
Cilj: Omogućiti djeci online video uratke koji će biti objavljeni na YouTube kanalu udruge te biti uvijek dostupni, jednostavni za razumijevanje, a ujedno iznimno korisni u upravlja računalima pomoću programskog koda i razvijanju algoritamskog načina razmišljanja u pronalasku rješenja problemskih zadataka.
Dobna skupina: 10-14 godina
II. C++ for beginners (5. listopada 2021. od 19:00-21:00)
Opis: Virtualna učionica namijenjena učenicima viših razreda osnovne škole koji već posjeduju znanja u programiranju, a žele naučiti najbolji/najbrži programski jezik za računalne algoritme.
Tečaj se naslanja na prošlogodišnji, temeljem kojeg već postoji uvodno predavanje kako se instalira alat CodeBlocks s uključenim C++ kompilerom. Stoga će kroz ovu radionicu djeca nadograditi svoja znanja i vještine stavljanjem naglaska na proširenje rada s tipovima podataka, naredbama za selekciju te korištenjem petlji. Polaznici će dobiti primjer problemskog zadatka, usvojiti osnovne koncepte algoritamskog pristupa, naučiti izraditi rješenja u računalu razumljivom jeziku, ovaj puta u C++ jeziku, te naposljetku analizirati konačno rješenje.
Cilj: Razvijati algoritamski način pronalaska rješenja problemskih zadataka i izraditi video materijal koji će pratiti ovu virtualnu učionicu, kako bi polaznici i ostali zainteresirani imali potporu u svladavanju sadržaja i nastavili razvijati svoje vještine kodiranja.
Dobna skupina: 12-15 godina
III. Crtanje u Javascriptu (20. listopada 2021. od 19:00-21:00)
Opis: Polaznici će tijekom kratke prezentacije naučiti crtati na web stranici pomoću Javascript programskog koda te vidjeti kako se nacrtani elementi mogu animirati.
Za crtanje će se koristiti Canvas element u HTML kodu. Canvas je HTML element koji omogućava dinamičko stvaranje grafike i skriptiranje animacija. Njegove aplikacije imaju širok raspon primjene: igre, sučelja, uređivači slika, dinamički efekti i 3D aplikacije. Glavna prednost usluge jest što ne zahtijeva nikakve dodatne dodatke, već samo preglednik.
Cilj: Polaznike naučiti crtati i animirati na web stranicama te omogućiti online video uratke koji će zainteresiranima biti lako dostupan, jednostavan za razumijevanje, a ujedno iznimno korisni u daljnjem učenju.
Dobna skupina: 14-18 godina
IV. ZERO game creator (26. listopada 2021. od 19:00-21:00)
Opis: Virtualna učionica u kojoj će polaznici naučiti osnove PyGame Zero razvojnog okvira za izradu računalnih video igara. Za učenje je potrebno znati osnove Python programskog jezika, a sve ostalo će zainteresirani naučiti na radionici. Prije svega, upoznat će se s tehnikama crtanja osnovnih oblika i temeljima razvoja računalnih igara te potom samostalno napraviti svoje prve video animacije, upravljati likovima i izraditi svoju prvu računalnu igru.
Cilj: Na zabavan i zanimljiv način programske animacije zainteresirati djecu za učenje programiranja. Osim kodiranja, djeca će se upoznati s tehnikama vektorske i rasterske grafike te koordinatnim sustavom. Izraditi će se i video uradak kao potpora savladavanju gradiva.
Dobna skupina: 12-17 godina