CODECRAFT – NATJECATELJSKO PROGRAMIRANJE U C++

Tečaj CodeCraft namijenjen je učenicima koji već poznaju osnove C++ programiranja i žele razvijati napredne vještine algoritamskog razmišljanja kroz rješavanje problemskih zadataka s natjecanja. Cilj je osposobiti polaznike za samostalno i timsko rješavanje natjecateljskih zadataka te im pružiti dubinsko razumijevanje algoritama i struktura podataka koje se u praksi koriste u natjecanjima.

Opći podaci

Naziv aktivnosti: CodeCraft – Natjecateljsko programiranje u C++
Područje: STEM – Informatika i programiranje
Dobna skupina: Učenici od 12 do 18 godina s predznanjem osnova C++
Trajanje: 20 susreta × 4 školska sata (ukupno 80 školska sata)

5 kola HONI natjecanja * 4 školskih sati = 20 sati

Ciljevi

Razumjeti i implementirati naprednije algoritme i strukture podataka.

Analizirati složenost algoritama (vremensku i memorijsku).

Razviti strategije rješavanja problemskih zadataka (analiza, modeliranje, testiranje).

Pripremiti učenike za natjecanja HONI, Državno natjecanje u informatici, JHIO...

Potaknuti kreativnost i upornost u rješavanju problema.

Ishodi učenja

Implementirati algoritme pretraživanja (linearno, binarno) i sortiranja.

Koristiti osnovne strukture podataka (niz, vektor, skup, mapa, red, stog, struct).

Razumjeti pojam složenosti algoritma (O-notacija).

Rješavati zadatke koji uključuju petlje, rekurziju i kombinatoriku.

Primijeniti algoritme na tipičnim HONI zadacima.

Sudjelovati u natjecanju HONI i analizirati rješenja.

Metodičko-didaktička razrada

Metode rada: vođeno učenje, rješavanje problemskih zadataka, analiza koda, simulacija natjecanja.
Oblici rada: individualni rad uz mentorstvo, rad u paru, timska analiza rješenja.
Didaktički materijali: računala s C++ okruženjem (DEVC++, Code::Blocks ili VS Code), testni primjeri, zadaci s natjecanja, online evaluator (npr. HONI sustav).

Vremenska artikulacija izvođenja

  1. Dan (4 školska sata = 180 min)
  • Uvod u natjecateljsko programiranje
  • Ponovljeni ključni pojmovi C++ jezika
  • Analiza jednostavnih zadataka
  • Mini test i refleksija
  1. Dan (4 školska sata = 180 min)
  • Ponavljanje gradiva
  • Vježba rješavanja zadataka
  • Analiza rješenja
  1. Dan (4 školska sata = 180 min)
  • Nizovi, petlje i logika
  • Vježbe zadataka
  • Analiza složenosti O(n)
  1. Dan (4 školska sata = 180 min)
  • Ponavljanje gradiva
  • Vježba rješavanja zadataka
  • Analiza rješenja
  1. Dan (4 školska sata = 180 min)
  • Vektori i strukture
  • Vježbe zadataka
  • Analiza složenosti O(n)
  1. Dan (4 školska sata = 180 min)
  • Ponavljanje gradiva
  • Vježba rješavanja zadataka
  • Analiza rješenja
  1. Dan (4 školska sata = 180 min)
  • Reference i pokazivači
  • Vježbe zadataka
  • Analiza rješenja
  1. Dan (4 školska sata = 180 min)
  • Interno natjecanje
  • Predstavljanje rješenja učenika
  • Analiza optimalnih rješenja
  1. Dan (4 školska sata = 180 min)
  • Funkcije i rekurzija
  • Primjer zadataka s rekurzijama
  • Praktične vježbe i zadaci
  1. Dan (4 školska sata = 180 min)
  • Ponavljanje gradiva
  • Vježba rješavanja zadataka
  • Analiza rješenja
  1. Dan 4 (4 školska sata = 180 min)
  • Uvod u teoriju Grafova
  • Primjeri grafova i šetnje
  • Rad s matricama
  1. Dan (4 školska sata = 180 min)
  • Algoritmi BFS i DFS
  • Primjeri zadataka
  • Vježba
  1. Dan (4 školska sata = 180 min)
  • Ponavljanje gradiva
  • Vježba rješavanja zadataka
  • Analiza rješenja
  1. Dan (4 školska sata = 180 min)
  • Interno natjecanje
  • Predstavljanje rješenja učenika
  • Analiza optimalnih rješenja
  1. Dan (4 školska sata = 180 min)
  • Kombinacije i permutacije
  • Primjeri zadataka
  1. Dan (4 školska sata = 180 min)
  • Ponavljanje gradiva
  • Vježba rješavanja zadataka
  • Analiza rješenja
  1. Dan (4 školska sata = 180 min)
  • Dinamičko programiranje - uvod
  • Primjeri zadataka (Piramida)
  1. Dan (4 školska sata = 180 min)
  • Dinamičko programiranje – Problem ruksaka
  • Primjeri zadataka
  1. Dan (4 školska sata = 180 min)
  • Ponavljanje gradiva
  • Vježba rješavanja zadataka
  • Analiza rješenja
  1. Dan (4 školska sata = 180 min)
  • Simulacija natjecanja – Mini HONI
  • Analiza i rasprava o rješenjima

Sudjelovanje na HONI natjecanju u kontaktnom obliku:

  • Organizacija, priprema i provođenje natjecanja
  • Analiza rješenja
  • 5 x 6 školskih sati

Mjesto održavanja:

  • Javni centri i prostori