Znanstvenik u svojem laboratoriju nije samo tehničar;
on je dijete stavljeno pred prirodne pojave
koje ga impresioniraju jednako kao i bajke.
Radionice Fizika na dlanu pružit će osnovno razumijevanje Fizike onima koji se s njom prvi put susreću, ili će poslužiti kao dodatna podrška onima koji su već upoznati s njenim temeljima u okviru redovne nastave.
Za one koji će se tek s Fizikom upoznati, radionice su savršena prilika da krenu od osnova i postepeno izgrade svoje znanje, jasnim i lako razumljivim koracima. Onima koji već imaju temeljne pojmove iz Fizike, omogućit će da zarone dublje i bolje razumiju složenije koncepte.
Različitim metodama i oblicima rada poticat će se prilagođavanje individualnim potrebama i sposobnostima polaznika, kojima će na svakom koraku biti pružena podrška i odgovori na sva njihova pitanja. Kroz pokuse, primjere iz svakodnevnog života i raznovrsne zadatke, svi će polaznici imati priliku usvojiti, produbiti, primijeniti svoje znanje i bolje ga razumjeti.
Sadržaj:
- Snaga i gibanje
- Balon-raketa
- Padanje predmeta
- Katapult od štapića
- Svjetlost i optika
- Kaleidoskop od kartona i ogledalaca
- Šarena sjena
- Lom svjetlosti u vodi
- Zvuk i valovi
- Gitara od kutije i gumenih traka
- Čaše s vodom
- Telefon od konca i plastičnih čaša
- Elektricitet i magnetizam
- Balon i kosa
- Kompas od igle i magneta
- Jednostavni strujni krug
- Vodiči i izolatori
- Tlak i plinovi
- Jaje u boci
- Balon i boci
- Hidraulična pumpa
- Ravnoteža tijela
- Centar mase i ravnoteža ravnala
- Akrobatski izazov
- Stolna "piramida čaša ili kockica"
- Obješeni predmeti
- Sile i međudjelovanje
- Trenje
- Akcija i reakcija
- Mjerenje sile
- Sile u ravnoteži
- Magnetske sile
- Tijela i tvari
- Jaje u vodi
- Slojeviti koktel
- Pluta ili tone?
- Led u vodi i u ulju
- Balon u vodi i zraku
- „Neobično“ plivanje grožđica
Ishodi:
- Postavlja jednostavna pitanja o pojavama iz okoline i predlaže način kako ih istražiti.
- Opaža promjene tijekom pokusa i bilježi uočeno.
- Razlikuje primjere sila i objašnjava njihovo međudjelovanje kroz svakodnevne situacije.
- Prepoznaje čimbenike koji utječu na ravnotežu tijela i centar mase.
- Objašnjava na primjerima razliku između predmeta koji plutaju i koji tonu (pojam gustoće).
- Navodi primjere iz života gdje djeluju svjetlost, zvuk, električna i magnetska sila.
- Samostalno ili u paru izvodi jednostavan pokus iz fizike uz poštivanje sigurnosnih pravila.
- Koristi jednostavne instrumente i materijale (npr. dinamometar, ravnalo, magnet, balon, čašu s vodom) u istraživanju.
- Uspoređuje rezultate pokusa i donosi zaključke u skladu s opažanjima.
- Razvija znatiželju i pozitivan odnos prema istraživanju prirodnih pojava.
- Surađuje u timu i poštuje tuđe ideje i opažanja
- Uočava povezanost fizike s pojavama u svakodnevnom životu.
Trajanje i dobna skupina:
- Radionica traje 8 dana.
- Preporučena dob: 4. do 8. razred osnovne škole.
Voditelj:
- Anita Sečan, e-pošta: anita.branisa@mik.hr
Izneseni stavovi i mišljenja samo su autorova i ne odražavaju nužno službena stajališta Europske unije ili Europske komisije. Ni Europska unija ni Europska komisija ne mogu se smatrati odgovornima za njih.