Fizika na dlanu

Od onih sam koji smatraju da znanost posjeduje veliku ljepotu.
Znanstvenik u svojem laboratoriju nije samo tehničar;
on je dijete stavljeno pred prirodne pojave
koje ga impresioniraju jednako kao i bajke.
Maria Sklodowska Curie

Radionice Fizika na dlanu pružit će osnovno razumijevanje Fizike onima koji se s njom prvi put susreću, ili će poslužiti kao dodatna podrška onima koji su već upoznati s njenim temeljima u okviru redovne nastave.

Za one koji će se tek s Fizikom upoznati, radionice su savršena prilika da krenu od osnova i postepeno izgrade svoje znanje, jasnim i lako razumljivim koracima. Onima koji već imaju temeljne pojmove iz Fizike, omogućit će da zarone dublje i bolje razumiju složenije koncepte.

Različitim metodama i oblicima rada poticat će se prilagođavanje individualnim potrebama i sposobnostima polaznika, kojima će na svakom koraku biti pružena podrška i odgovori na sva njihova pitanja. Kroz pokuse, primjere iz svakodnevnog života i raznovrsne zadatke, svi će polaznici imati priliku usvojiti, produbiti, primijeniti svoje znanje i bolje ga razumjeti.

Ja nikad ne podučavam svoje učenike; ja im samo pokušavam pružiti uvjete u kojima oni mogu učiti.
Albert Einstein

Sadržaj:

  • Snaga i gibanje
    • Balon-raketa
    • Padanje predmeta
    • Katapult od štapića
  • Svjetlost i optika
    • Kaleidoskop od kartona i ogledalaca
    • Šarena sjena
    • Lom svjetlosti u vodi
  • Zvuk i valovi
    • Gitara od kutije i gumenih traka
    • Čaše s vodom
    • Telefon od konca i plastičnih čaša
  • Elektricitet i magnetizam
    • Balon i kosa
    • Kompas od igle i magneta
    • Jednostavni strujni krug
    • Vodiči i izolatori
  • Tlak i plinovi
    • Jaje u boci
    • Balon i boci
    • Hidraulična pumpa
  • Ravnoteža tijela
    • Centar mase i ravnoteža ravnala
    • Akrobatski izazov
    • Stolna "piramida čaša ili kockica"
    • Obješeni predmeti
  • Sile i međudjelovanje
    • Trenje
    • Akcija i reakcija
    • Mjerenje sile
    • Sile u ravnoteži
    • Magnetske sile
  • Tijela i tvari
    • Jaje u vodi
    • Slojeviti koktel
    • Pluta ili tone?
    • Led u vodi i u ulju
    • Balon u vodi i zraku
    • „Neobično“ plivanje grožđica

Ishodi:

  • Postavlja jednostavna pitanja o pojavama iz okoline i predlaže način kako ih istražiti.
  • Opaža promjene tijekom pokusa i bilježi uočeno.
  • Razlikuje primjere sila i objašnjava njihovo međudjelovanje kroz svakodnevne situacije.
  • Prepoznaje čimbenike koji utječu na ravnotežu tijela i centar mase.
  • Objašnjava na primjerima razliku između predmeta koji plutaju i koji tonu (pojam gustoće).
  • Navodi primjere iz života gdje djeluju svjetlost, zvuk, električna i magnetska sila.
  • Samostalno ili u paru izvodi jednostavan pokus iz fizike uz poštivanje sigurnosnih pravila.
  • Koristi jednostavne instrumente i materijale (npr. dinamometar, ravnalo, magnet, balon, čašu s vodom) u istraživanju.
  • Uspoređuje rezultate pokusa i donosi zaključke u skladu s opažanjima.
  • Razvija znatiželju i pozitivan odnos prema istraživanju prirodnih pojava.
  • Surađuje u timu i poštuje tuđe ideje i opažanja
  • Uočava povezanost fizike s pojavama u svakodnevnom životu.

Trajanje i dobna skupina:

  • Radionica traje 8 dana.
  • Preporučena dob: 4. do 8. razred osnovne škole.

Voditelj:

Izneseni stavovi i mišljenja samo su autorova i ne odražavaju nužno službena stajališta Europske unije ili Europske komisije. Ni Europska unija ni Europska komisija ne mogu se smatrati odgovornima za njih.