Državno natjecanje iz informatike provodi se svake godine za učenike osnovnih i srednjih škola u organizaciji Agencije za odgoj i obrazovanje (AZOO) u suorganizaciji Hrvatskog saveza informatičara (HSIN). Natjecanje se provodi kroz 3 faze: školsku, županijsku i državnu razinu.
Oko 70 natjecatelja udruga MIS i MIK sudjelovalo je u kategorijama Algoritmi (osnovne i srednje škole), LOGO i Razvoj softvera (osnovne škole). To su najznačajnije kategorije temeljem kojih stasaju najbolji IT stručnjaci. Potvrđuju to i IT tvrtke koje naprosto “gladuju” za takvim kadrom.
Dana 26.2.2019. Državno povjerenstvo objavilo je listu pozvanih učenika na natjecanje. Plasman na državnu razinu natjecanja, u najtežoj kategoriji Algoritmi, ostvarilo je četvero natjecatelja:
- Martin Josip Kocijan, 3. razred Gimnazije Josipa Slavenskog Čakovec
- Antun Kralj, 6. razred VI. osnovne škole Varaždin
- Jana Furdi, 7. razred Osnovne škole Podturen i
- Jakov Biškup, 7. razred Osnovna škola Petar Zrinski Šenkovec Čakovec.
Činjenica da je iznimno malom broju učenika omogućen plasman na državnu razinu natjecanja (po kategorijama i razredima od 6-10 učenika) ne odiše činjenicom da je STEM obrazovanje iznimno važno te da je važno djecu učiti vještinama koje su tražene u gospodarstvu. Neovisno tome, već dugi niz godina naši članovi se uspijevaju kandidirati na državnu razinu i dokazati svoju kvalitetu. Gledajući županijsku razinu, s pravom možemo reći da su naši članovi daleko “nadmoćniji” u znanju i sposobnostima te su tako, prema očekivanju, osvojili gotovo sva vodeća mjesta u Međimurskoj, ali i u susjednoj Varaždinskoj županiji.
Nakon održane županijske razine, koja se održala 15. veljače 2019. godine, naši članovi ostvarili su slijedeće rezultate po kategorijama:
ALGORITMI – osnovna škola – Međimurska županija
Ime i prezime učenika | razred | Škola | Osvojeno mjesto |
Ema Šamarija | 5. | II. osnovna škola Čakovec | 3. |
Filip Vinko | 5. | II. osnovna škola Čakovec | 4. |
Dominik Vugrinec | 6. | III. osnovna škola Čakovec | 1. |
Laura Karlovčec | 6. | III. osnovna škola Čakovec | 3. |
Jana Furdi | 7. | Osnovna škola Podturen | 1. |
Jakov Biškup | 7. | Osnovna škola Petar Zrinski Šenkovec Čakovec | 2. |
Marin Topolnjak | 7. | Osnovna škola Nedelišće | 3. |
Vedran Novaković | 7. | II. osnovna škola Čakovec | 4. |
Luka Dakic | 7. | II. osnovna škola Čakovec | 5. |
Marin Rameša | 7. | II. osnovna škola Čakovec | 6. |
Matija Bujanić | 8. | Osnovna škola Ivanovec | 1. |
Leo Stričak | 8. | III. osnovna škola Čakovec | 2. |
Vito Križaić | 8. | III. osnovna škola Čakovec | 3. |
Šimun Bilas | 8. | Osnovna škola Mursko Središće | 4. |
Andrija Palašek | 8. | III. osnovna škola Čakovec | 5. |
ALGORITMI – osnovna škola – Varaždinska županija
Ime i prezime učenika | razred | Škola | Osvojeno mjesto |
Lana Šćukanec | 5. | I. Osnovna škola Varaždin | 1. |
Teodor Belaj | 5. | V. osnovna škola Varaždin | 2. |
Nikola Sajko | 5. | V. osnovna škola Varaždin | 3. |
Antun Kralj | 6. | VI. osnovna škola Varaždin | 1. |
Marko Hrenić | 6. | Osnovna škola Novi Marof | 2. |
Dino Kukolja | 6. | VI. osnovna škola Varaždin | 4. |
Šimun Ćosić | 7. | Osnovna škola Beletinec | 3. |
Ema Kolmanić | 7. | VI. osnovna škola Varaždin | 4. |
ALGORITMI – osnovna škola – Zadarska županija
Ime i prezime učenika | razred | Škola | Osvojeno mjesto |
Samuel Sobočan | 7. | Osnovna škola Smiljevac | 1. |
ALGORITMI – srednja škola – Međimurska županija
Ime i prezime učenika | razred | Škola | Osvojeno mjesto |
Maksimilijan Hižman | 1. | Gimnazija Josipa Slavenskog Čakovec | 1. |
Petar Belošević | 2. | Gimnazija Josipa Slavenskog Čakovec | 1. |
Fran Meglić | 2. | Tehnička škola Čakovec | 2. |
Florijan Blažeka | 2. | Gimnazija Josipa Slavenskog Čakovec | 3. |
Martin Josip Kocijan | 3. | Gimnazija Josipa Slavenskog Čakovec | 1. |
Lana Šprajc | 3. | Gimnazija Josipa Slavenskog Čakovec | 2. |
David Karlovčec | 3. | Gimnazija Josipa Slavenskog Čakovec | 3. |
Tio Špicar | 3. | Tehnička škola Čakovec | 5. |
Vinko Sabolčec | 4. | Gimnazija Josipa Slavenskog Čakovec | 2. |
ALGORITMI LOGO – osnovna škola – Međimurska županija
Ime i prezime učenika | razred | Škola | Osvojeno mjesto |
Hana Labazan | 5. | Osnovna škola Petar Zrinski Šenkovec Čakovec | 4. |
Andrija Železnjak | 6. | II. osnovna škola Čakovec | 1. |
Roko Gluhak | 6. | II. osnovna škola Čakovec | 2. |
Dominik Vugrinec | 6. | III. osnovna škola Čakovec | 3. |
Katarina Blažek | 6. | Osnovna škola Goričan | 9. |
Razvoj softvera – osnovna škola – Međimurska županija
Ime i prezime učenika | razred | Škola | Osvojeno mjesto |
Jan Belak – projekt tBot | 7. | I. osnovna škola Čakovec | 1. |
Andrija Palašek i Leo Stričak – projekt MicroMania | 8. | III. osnovna škola Čakovec | 1. |
Mentori učenicima bili su: Dejan Drabić, Viktor Lazar, Miljenko Blažeka i Darinka Drabić.
Državno natjecanje održat će se od 19. do 22. ožujka 2019. u Primoštenu u Hotelu Zora.
Nagrađeni natjecatelji za 2018. godinu.
Svim natjecateljima želimo čestitati na iznimnoj upornosti i trudu.
Ipak, voljeli bismo da vodeći ljudi u našoj državi konačno spoznaju koja znanja su našoj djeci najpotrebnija da bi ona postala uspješna u životu, tj. konkurentna na globalnom tržištu rada, jednom kada završe školovanje. Kroz natjecanja u informatici protežu se kategorije “na papiru”, a koje ne doprinose razvoju informatičkih vještina. Ukazujemo na potrebu da se izvrše analize i praćenja učenika u njihovom uspjehu, a shodno tome što uče ili u čemu se natječu. Bilo bi važno utvrditi što ima utjecaj na uspjeh djece kod uspješnog završetka srednje škole i fakulteta, a zatim i kroz ostvarenja karijernog puta. Time bismo konačno i mi utvrdili koja su natjecanja prioritet kod djece i mladih. Odnosno, na što je potrebno staviti naglasak. Ovako, običnom čovjeku teško je utvrditi razliku, osim kada je to za njegovo dijete već prekasno. U razvijenom svijetu se zna da su programeri najtraženiji zaposlenici s najvećim primanjima. A najbolji kadar ne stječe se kroz faktografsko učenje, već kroz razvoj vještina i kompetencija. Stoga očekujemo da će naš glas i glas gospodarstvenika biti uvaženi u promjenama koje su doista neophodne i u sustavu informatičkog obrazovanja, tj. natjecanja. Kvote pozvanih učenika na državnu razinu natjecanja trebaju biti, u najmanju ruku, dvostruko veće no što su one danas.