Članovi udruga Mladi informatički stručnjaci (MIS) i Međimurski informatički klub (MIK), učenici osnovnih i srednjih škola, ostvarili su izvanredne rezultate na prvom kolu Hrvatskog otvorenog natjecanja u informatici (HONI), koje organizira Hrvatski savez informatičara. Ovo natjecanje, koje okuplja mlade informatičare iz cijele Hrvatske, predstavljalo je izazov s ukupno sedam problemskih zadataka, od kojih su natjecatelji prva četiri rješavali po rastućoj težini, dok su za posljednja tri morali sami procijeniti razinu složenosti. Rješenja su se predavala putem evaluatora, a programiranje se izvodilo u jezicima Python ili C++.
Rezultati natjecanja jasno pokazuju iznimnu kvalitetu rada i pripreme mladih natjecatelja iz Međimurja i susjedne nam Varaždinske županije, koji se kontinuirano usavršavaju kroz rad u Centru izvrsnosti informatike Međimurske županije. Njihov trud i znanje donijeli su ukupno tri prva, tridruga i jedno treće mjesto, što je veliki uspjeh za sve uključene. Uz to, mnogi drugi članovi ovih udruga ostvarili su izvrsne rezultate, plasiravši se unutar prvih deset mjesta u svojim kategorijama, čime je još jednom potvrđena njihova kvaliteta i posvećenost.
Tablica rezultata po razredima:
MJESTO | NATJECATELJ | RAZRED | EKIPA |
4. | Maksim Borko Ivinović | 4. OŠ | MIS & MIK Čakovec |
Pavel Strahonja | |||
1. | Andro Štefulj | 5. OŠ | |
2. | Ilan Buza | ||
Tibor Kraljić | |||
5. | Kimi Mihael Belec | ||
9. | Krsto Klobučarić | ||
Ivan Mikulaj | |||
Sebastijan Murk | |||
Matej Novaković | |||
1. | Leon Antonio Knežević | 6. OŠ | |
Pavao Margotić | |||
6. | Noa Vašak | ||
7. | Filip Pleh | ||
10. | Oleksandr Moskalov | ||
17. | Josip Sobočan | ||
Filip Sutlar | |||
3. | Lovro Novak | 7. OŠ | |
5. | Lovro Žagar | ||
6. | Fran Topolnjak | ||
12. | Eugen Janković | ||
21. | Oleg Darabuš | ||
29. | Kristijan Turk | ||
8. | Jakov Marodi | 8. OŠ | |
10. | Petar Filo | ||
Marta Topolnjak | |||
17. | Nikša Vaupotić | ||
2. | Ivano Lukačević | 1. SŠ | Međimurski informatički klub / Gimnazija Josipa Slavenskog Čakovec |
7. | Marin Rođak | Međimurski informatički klub / Elektrostrojarska škola Varaždin |
|
15. | Leo Lipić | Međimurski informatički klub / Gimnazija Josipa Slavenskog Čakovec |
|
17. | Dorian Panić | Međimurski informatički klub / Prva gimnazija Varaždin |
|
Oliver Vitez | |||
17. | Leo Dolenec | 2. SŠ | Međimurski informatički klub / Gimnazija Josipa Slavenskog Čakovec |
33. | Mirna Drabić | ||
12. | Fran Janči | 3. SŠ | |
13. | Dominik Vidović | 4. SŠ | |
21. | Dominik Vugrinec | ||
44. | Neven Pleh |
Ovi izvanredni rezultati još jednom potvrđuju ključnu ulogu strateškog ulaganja u informatičko obrazovanje te važnost kontinuiranog rada s mladima, stvarajući temelj za razvoj budućih IT stručnjaka. Članovi MIS-a i MIK-a dokazali su svoju spremnost za nove izazove, a uspjesi njihovih učenika ističu da ulaganje u Centar izvrsnosti informatike Međimurske županije, koji već od najranije dobi pruža stručnu podršku i obrazovanje, donosi vrhunske rezultate. Ti uspjesi nisu ograničeni samo na osnovnoškolski uzrast, već se održavaju i tijekom srednjoškolskog i fakultetskog obrazovanja.
Zbog toga je ključno uvesti sustavne evaluacije koje će omogućiti praćenje postignuća učenika kroz različite faze njihova obrazovanja i profesionalnog razvoja. Takve evaluacije bi pružile dragocjene smjernice za daljnje unapređenje rada s mladim talentima, čime bi se osigurao kontinuitet i dugoročna uspješnost ovakvih programa.
Čestitke svim sudionicima i njihovim mentorima na postignutom uspjehu!
Voditelj Centra izvrsnosti informatike Međimurske županije i vijećnik Skupštine Međimurske županije (Dejan Drabić, mag. inf.), na nedavnoj sjednici istaknuo je potrebu za daljnjim razvojem STEM obrazovanja u Međimurju u smislu osnivanja Centra izvrsnosti za robotiku, smještenog u prostorima Tehnološko-inovacijskog centra Međimurje (TICM).
Otvaranjem ovog centra, djeci i mladima iz svih škola omogućilo bi se razvijanje vještina u širem STEM području, koje je temelj tehnologija budućnosti. U centru bi se učenici mogli baviti robotikom, Internetom stvari (IoT), 3D modeliranjem i ispisom, te razvijati projekte u virtualnoj i proširenoj stvarnosti, što su ključna područja u razvoju modernog obrazovanja i industrije.
Ovaj korak bio bi značajan iskorak za Međimurje, koje već sada ulaže u izvrsnost u obrazovanju kroz postojeće centre izvrsnosti, a proširenje programa na robotiku i druge STEM grane, s naglaskom na rad s djecom od što ranije dobi, dodatno bi pozicioniralo regiju kao lidera u obrazovnim inovacijama. Cilj je omogućiti mladima stjecanje praktičnih vještina koje će ih pripremiti za buduće tehnološke izazove i globalno konkurentna zanimanja.